Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snille barn? Slemme barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-10, 12:23   #11
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snille barn? Slemme barn?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er helt enig med Lille Bulla i hennes analyse. Og jeg blir snurt over at vår beinharde innsats for at ungene skal oppføre seg som folk blir avskrevet som flaks.

Hva blir det til med de som jobber beinhardt og ikke får det til da?

Jeg tror at det kan være en god blandings alt sammen egentlig.

Har ett lite eksempel fra RL, ett pittelite ett som sikkert ikke har noe å si i denne sammenhenge og med de all verden av statestikker og henvisninger som FPmedlemmene kan fremvise på ett lite blunk, men jeg prøver.

Har hatt 2 barn i barnehagen som alle har gitt seg over for veldig rolige barn, usedvanlig oppvakte, lærevillige, høflige, omtenksomme barn som faktisk, ikke gjør noe galt. Helt bemerkelsesverdige!! Foreldrene er likedan, så alt ved de barna er blitt "hengt" på at foreldrene gjør alt "riktig"!!

Vidunderlig ikke sant, at det fins en fasit!! :smiler:

Nr 3 kom, og alle trodde jo at denne også var støpt i denne vidunderlige formen som alle burde ha hatt?? Ikke akkurat, dette ble en friskus av ett barn, men store sterke egne meninger, tok ikke nei for ett svar, kverulerer og svarer kjapt tilbake om barnet får en beskjed, trasser, skriker, kaster mat rundt osv osv. (Også i "stor" barnehagealder!).

Barnet har de samme rolige foreldrene, de samme omgivelsene som de 2 andre, men har fra tidlig alder hatt en mye sterkere personlighet og vilje enn de 2 andre.

Har da foreldrene feilet på barn nr 3? Eller er barn rett og slett forskjellige? Eller hva tenkes det i de Fp`ske hjem?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.