Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ble du slått som barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-10, 14:12   #11
Left
Passiv

Standard

Sv: Ble du slått som barn?

Jeg har fått juling på blanke messingen med ei lilla plastsleiv. Det husker jeg veldig godt. Det var skikkelig nedverdigende. Det skjedde bare en gang heldigvis.
Grunnen var at jeg ikke kom opp av bassenget på vår ukentlige badetur (hver lørdag)som vi hadde sammen med et vennepar og deres barn. Dette var stor stas, og jeg elsket å bade. Dette hadde visstnok skjedd flere ganger - at jeg ikke kom når de sa det. Denne gangen ble jeg lovet juling hvis jeg ikke hørte. Hørte jeg? Nei
Og juling fikk jeg. Selv så innbiller jeg meg at det hadde vært vel så effektivt å si at vi ikke dro på bading neste lørdag igjen, hvis jeg ikke klarte å følge reglene.

En annen gang skulle jeg være hjemme å passe hunden. Skulle gi den mat når jeg kom hjem fra skolen. Det glemte jeg jo selvsagt, så det ble jubalong når stefar kom hjem og spurte om bikkja hadde fått mat. Nei, det har den ikke. Smack, så fikk jeg meg en ørefik med flat hånd.
Da jeg var 14 fikk jeg en lusing av min mor, og responderte spontant med å slå tilbake, og etter det fikk jeg ikke flere lusinger. Det var en reflekshandling, og jeg fikk helt vondt i magen av å tenke på at jeg faktisk hadde s l å t t mamma. At hun slo meg først var ikke så vesentlig.
Ellers hendte det ofte at jeg ble tatt hardt i armen, på grensen til klyping ja.

Har vel ikke tatt noe skade av det, men har et ytterst dårlig forhold til min mor i dag av helt andre grunner.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.