|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvordan steke pene hamburgere?
Helt riktig, for kuene har beitet for lavt til at de får lov til å kalle den parmesan, selv om det er fra samme området og ellers helt likt reggiano. Men den er mye billigere enn reggiano, og akkurat like god!
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Definitivt ikke. En Grana Padano kan ikke måle seg mot en moden reggiano. Den har mye kortere lagringskapasitet, og helt annerledes konsistens.
|
|
|
#3 |
|
Metallica!!
|
For noe tull, en godt lagret Grana padano er minst like god som en reggiano, jada du finner reggianoer som er lagrert mye lengre enn de foreskrevne 24 månedene, men du finner og Grana som er lagret lengre enn sine foreskrevne 20 måneder om vi snakker langtidsmodning!
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Selvsagt er det forskjell på en reggiano og en GP. Og ja, det finnes så klart kvalitetsforskjeller innenfor hver av typene. Men bare det faktum at GP lagres på magrere melk enn reggiano har selvfølgelig betydning for smaken.
|
|
|
#5 |
|
Metallica!!
|
Vissvass!
|
|
|
#6 |
|
Make it count!
Du kan gjerne få dokumentasjon på at det er flere enn meg som mener at en GP og en reggiano smaker forskjellig, hvis det var det du mente. Jeg vil bare presisere at min påstand er at det er en forskjell i smaken mellom de to ostene. Hvilken man liker best er selvsagt en smakssak, men jeg foretrekker reggiano.
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Sv: Hvordan steke pene hamburgere?Det er ikke sånn at jeg lever og ånder for ost, altså, selv om det kanskje virker sånn ut ut fra mitt engasjement i denne diskusjonen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|