Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er snusbruk i barnehagen ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-10, 16:04   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Som snuppa mi sa her en dag; "du ska få lov å eta godteri når æ lægg mæ mamma, sjøl om det ikke e hælg..."

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:36   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Kunne ikke falle meg inn å bry meg om de ansatte måtte snuse eller ei. (Når jeg tenker meg om så var det en ansatt som gjorde dette men tror ingen hadde noen problem med det).
Jeg anser heller ikke voksene i en barnehage til å være "rollemodeller" for barn bare ved å være ansatt i en barnehage. Om de røyker, snuser, spiser usunn mat eller hva det nå måtte være er selvfølgelig helt og holdent opp til dem. Det jeg bryr meg om er at de gjør jobben sin bra, uavhegi av hva slags avhegiheter de måtte ha. Så får foreldre være gode rollemodeller for barna sine og leve plettfrie "riktig" liv, inkl å ikke snuse selvsagt

Gammel 31-08-10, 16:55   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg anser heller ikke voksene i en barnehage til å være "rollemodeller" for barn bare ved å være ansatt i en barnehage.

Mener du virkelig dette? Hvordan er det teknisk mulig? (Med mindre man ikke tror at det finnes rollemodeller i det hele tatt da.) At de voksne som barna ofte tilbringer flertallet av sine våkne timer med fra mandag til fredag, og som i den tiden er barnas omsorgspersoner ikke er rollemodeller for barna?

Gammel 31-08-10, 17:12   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når man snakker om rollemodeller så er det jo egentlig en fin ting at barna kan se at også ok mennesker røyker, drikker, snuser og har noen minuser ved seg.

Sårri, men dette er argumenter som bare tjener til å gjøre samvittigheten renere hos den som ikke fikser å la være.

Gammel 31-08-10, 17:23   #5
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Sårri, men dette er argumenter som bare tjener til å gjøre samvittigheten renere hos den som ikke fikser å la være.

Veldig ofte enig med safran ja - også her.

Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:33   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med deg der.

Jeg synes ikke snusleppe hører hjemme i barnehagen, men jeg kan til nød godta en liten posesnus i pausen. :streng:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:37   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mener du virkelig dette? Hvordan er det teknisk mulig? (Med mindre man ikke tror at det finnes rollemodeller i det hele tatt da.) At de voksne som barna ofte tilbringer flertallet av sine våkne timer med fra mandag til fredag, og som i den tiden er barnas omsorgspersoner ikke er rollemodeller for barna?

Det ser ut som om folk tenker rollemodeller her ut i fra å være gode forbilder, dvs å ikke snuse eller røyke osv. og i den sammenheng så nei, for all del. Jeg mener barnehageansatte er i sin fulle rett til å være "dårlige" rollemodeller hvis noen mener de er det med å snuse. De har like mye rett til å både røyke, drikke og snuse som alle andre har. Det bør ikke stå i noen stillingsinstruks at de må være perfekte mennesker. Ikke nok med at de er betalt en elendig lønn for arbeidet de gjør men vi forventer at de skal være "skikkelige mennekser AS" og ikke ha lov til å snuse? Ærlig talt asså
Hvor drar man grensen da på hvor "ordentlige" de må være? Den beste rollemodellen i barnehagen silk jeg så det var en ung gutt i saggebukse, røykte, snuste og så nesten møkkete ut. Barna elsket han og han var et herlig menneske. Han var en super rollemodell for barna. Om han snuste eller ikke mener jeg ja, helt ærlig og oppriktig talt ikke har noe å si overhode for om han var en god omsorgsperson.

Gammel 31-08-10, 19:11   #8
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har like mye rett til å både røyke, drikke og snuse som alle andre har.

I arbeidstiden?? Det er da ingen som mener man ikke kan røyke, snuse eller drikke på privaten.

Den beste rollemodellen i barnehagen silk jeg så det var en ung gutt i saggebukse, røykte, snuste og så nesten møkkete ut. Barna elsket han og han var et herlig menneske. Han var en super rollemodell for barna.

Men skjønner du ikke at han nettopp fordi han er så godt likt av dem har en ekstra påvirkning? De ser opp til ham og vil være som ham. Dette er elementært, altså - barn lærer og tar etter voksne. Jeg ønsker ikke at mitt barn skal vokse opp og starte å røyke eller snuse. Heldigvis er flere og flere barnehageledere bevisst eksempelets makt, og forbyr sine ansatte å røyke i arbeidstiden mens barna ser på.

Gammel 31-08-10, 19:15   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

I arbeidstiden?? Det er da ingen som mener man ikke kan røyke, snuse eller drikke på privaten.

Men skjønner du ikke at han nettopp fordi han er så godt likt av dem har en ekstra påvirkning? De ser opp til ham og vil være som ham. Dette er elementært, altså - barn lærer og tar etter voksne. Jeg ønsker ikke at mitt barn skal vokse opp og starte å røyke eller snuse. Heldigvis er flere og flere barnehageledere bevisst eksempelets makt, og forbyr sine ansatte å røyke i arbeidstiden mens barna ser på.

Jeg er helt på linje med Venstre i at man IKKE skal lovregulere livet til folk, hverken på jobb eller i hjemmet Jeg synes det er "sykt" at ansatte i en barnehage ikke skal få røyke mens barn ser på mens andre folk rundt barn kan røyke akkurat hvor de vil, inkludert foreldre.

Gammel 31-08-10, 19:25   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jeg er helt på linje med Venstre i at man IKKE skal lovregulere livet til folk, hverken på jobb eller i hjemmet Jeg synes det er "sykt" at ansatte i en barnehage ikke skal få røyke mens barn ser på mens andre folk rundt barn kan røyke akkurat hvor de vil, inkludert foreldre.

Jeg syns det er ganske sykt å lukke øynene for hvor mye makt det er i voksne rollemodeller. Og så er det nå engang sånn at man ikke trenger noe sertifikat eller intervju for å bli foreldre. Ansatte i skoler og barnehager ER rollemodeller, enten de vil eller ikke.

Gammel 31-08-10, 19:19   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Alle de gode sidene ved denne gutten gjør så til de grader opp for at han røyker og snuser, det blir helt ubetydelig. Skulle ikke falle meg inn å ville ha et samfunn der man forbyr folk fra å ta seg en røyk foran barn bare fordi vi alle på være perfekte rollemodeller.
Den rusen som tar mest liv er i landet er alkohol, hvis alle er så opptatt å være perfekte rollemodeller så foreslår jeg man begynner der.

Gammel 31-08-10, 20:01   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Elementært.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 20:05   #13
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Selvfølgelig tar barn etter voksene men det betyr ikke at vi kan forby alt vi ikke liker. Jeg tror ikke samfunnet blir noe bedre av det, tvert om.

Gammel 31-08-10, 17:25   #14
Left
Passiv

Standard

Jeg anser heller ikke voksene i en barnehage til å være "rollemodeller" for barn bare ved å være ansatt i en barnehage. Om de røyker, snuser, spiser usunn mat eller hva det nå måtte være er selvfølgelig helt og holdent opp til dem.

Seriøst?

Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:33   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Som snuppa mi sa her en dag; "du ska få lov å eta godteri når æ lægg mæ mamma, sjøl om det ikke e hælg..."

Ja, de er ikke så dumme, disse små.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.