Sv: Store barneflokker
Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.
Så tror jeg de som er få barn, får mer foreldreoppmerksomhet. De blir sett og hørt og fulgt opp på en annen måte.
Alt dette er selvfølgelig igjen avhengig av foreldrene! Og det er fordeler og ulemper med alt - man kan ikke si at det ene er bedre enn det andre.
Mine foreldre fikk et eget tre plantet utenfor barneskolen der vi alle har gått. da hadde de hatt barn uten opphold på barneskolen i 25 år, og vært med FAU like lenge. I tillegg har de vært med i styret for korpset, drevet barneteatergruppe, vært aktive i ungdomslaget, samtlige juletrefester, 17.mai-tilstelninger, og for to år siden passerte min fars gamle Volvo 2 millioner kjørte kilometer, der storparten har vært turer til og fra aktiviteter. Vi vokste opp 2, 5 mil fra kommunesenteret der alle aktiviteter var og ble kjørt/hentet alle sammen flere ganger i uken.
Det er nok foreldrene det kommer an på, neppe antallet barn. Jeg gikk i klasse med enebarn og tobarnsfamiliebarn som aldri ble kjørt, hentet, fulgt opp eller sett.
Sist redigert av Harriet Vane : 13-02-07 kl 21:37.
|