Sv: Hvorfor er det stygge kvinner som gjør sånt? (VG)
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
På den annen side; det er jo forsket på og konkludert med at verden generelt sett behandler de "vakre" bedre. Allerede fra de er små barn møter de vennlige smil på bussen og en positiv tone fra voksne. De appellerer ofte til andres velvilje og deres verdensbilde må da også bli noe preget av dette.
Jada, dette er det forsket på, og alle som har vært i nærheten av en barneflokk i barnehage eller en skoleklasse ser det med selvsyn. De pene og positive, gløgge og hyggelige får masse positiv feedback, og kommer inn i en veldig positiv sirkel. Det samme skjer med motsatt fortegn med dem som er mindre pene, er negative, lite samarbeidsvillige, sosial litt ute osv. de får masse negativ feedback, men når det er den eneste oppmerksomheten de får, vil de gjerne fortsette å gjøre det de gjør, dersom ikke mønsteret brytes.
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
(...) sminkeløs, fangedrakt og utsikter til mange flere år i fengsel, vil gjøre snodige ting med både utseende og frisyre til de fleste, skulle jeg tro.
I tillegg er det mange av oss som ikke kler oransje noe særlig. Jeg ser ganske dårlig ut i oransje, og hvis jeg i tillegg ikke har fått vært hos frisøren på månedsvis, ikke får sminket meg osv, da ville det bli begredelige greier.
Krminialitet og kriminelle handlinger henger ofte sammen med klasse. Slik Skilpadda nevnte er det å tilhøre lavere kasser også ofte ensbetydende med at man er sykere, spiser dårligere mat, er fetere og mer usunn, trener mindre, har lavere utdanning, dårligere kontakt med arbeidslivet, dårligere psykisk helse osv,osv. Ingen boost for utseendet, det der.