Sv: Hva slags dyr er dette?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
hva menes med ofte støvsuging? Hver dag? Annenhver?
Jeg vil tro at det viktigste er å bli kvitt både billene og larvene. Dermed må man fjerne tilgang favorittmaten (ull- og silkeplagg) samt minimere tilgang på annet mat (støv, etc). Jeg er ingen ekspert, men jeg vil tro at det ikke er nødvendig å støvsuge hver dag, men kanskje virkelig grundig annenhver eller hver tredje? Det kommer jo veldig an på hvor mye det støver hos dere, tenker jeg.
Personlig ville jeg ikke vært mest bekymret for sprekkene i gulvet så lenge det var tørt der. Mest fordi larvene og billene faktisk må ut på jakt etter mat. (Men det er klart - har billene tilgang på store mengder mat nede i de sprekkene ...) Larvene trenger vann, så jeg ville vært ekstra nøye med å støvsuge på kjøkken og bad, jeg. Og samtidig ville jeg passet på å fryse ull- og silkeplagg for deretter å putte klærne i tette plastposer slik at ikke billene fant fram til ubesudla klær.
Jeg ville tro man ikke trengte å bruke så mange uker på dette, men at man da må være ekstra oppmerksom og pågående i den tiden. Har for eksempel sofaens trekk ull i seg? Hva med bunaden? Og så videre.
|