|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Jeg hadde ikke greid returnere barn til en loco forelder, selv om denne hadde omsorgsretten, dersom barna instendig ønsket å bo hos meg.
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Meget mulig. |
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det gjelder jo begge foreldrene her |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Nei. Mor hadde ikke noe å ta til retten. Hun hadde allerede rettighetene her. Problemet hennes var at hun ikke fikk hjelp til å håndheve sine rettigheter slik hun burde fått. |
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Nei, han unnlot å tvinge to ganske store barn, til å reise et sted de selv sier de ikke ville være.
|
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Jeg ville selvfølgelig startet prossesen med å få omsorgen for barna i det sekund de ytret ønske om det, men jeg hadde ikke greid å tvangsreturnere dem til et sted de ikke ville være mens saken pågikk.
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Barna har ikke okkupert sin fars hus. Og når et barn ikke vil gjøre som foreldrene sier at det skal så ja - da lærer man barnet at det altså er foreldrene som bestemmer. Hvis man er enig med barnet - hvis det nå stemmer at de virkelig vil bo hos far - så skaffer man seg en advokat. Man kidnapper dem ikke. Også forklarer man barna hvordan saken må kjøres. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|