|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Hvilken ukedag er best å vaske huset på, og hvorfor?Jeg skjønner ikke dere som vasker om morgenen eller ettermiddagen - det tar da mye lenger tid enn det? Sist vi vasket huset ordentlig, tok det oss nok i alle fall 5 timer totalt. Bare ordentlig kjøkkenvask tar halvannen time. Selvfølgelig går det raskt å tørke over bad og støvsuge gulv, men det er det som er mer nøye enn det jeg synes er bøygen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken ukedag er best å vaske huset på, og hvorfor?
Hm. Jeg supernøye (bare sjekk nick), men jeg bruker ikke tid på kjøkkenvask. Tørker vi av hele tiden trengs det ikke, synes jeg da. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Hvilken ukedag er best å vaske huset på, og hvorfor?Jeg tror ikke jeg hadde klart å bruke halvannen time på kjøkkenet med mindre jeg vasker i skuffer og skap og det gjør jeg ikke så ofte.
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Jeg fjerner alt fra hyller og benker, vasker disse. Vasker alle fronter. Fjerner ting oppå kjøleskapet, vasker der. Vasker flisene, stoler, vinduskarm; skurer oppvaskkum. Vasker komfyren utenpå, den keramiske toppen med spesialmiddel. Jeg er enig i at det ikke høres så mye ut, men jeg klarer bruke utrolig lang tid. Dersom jeg skal ta skuffer og skap, bruker jeg 1 dag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Hver eneste uke????? (Lusker ut på sjuskekjøkkenet mitt...)
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Hvilken ukedag er best å vaske huset på, og hvorfor?Nei, selvfølgelig ikke, oslo78- Det blir supersjelden fordi det tar så lang tid |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det er det jeg mener. Vi har ikke så mye på benken, vi har integrerte hvitevarer og jeg tørker i kjøleskap når jeg ser noe rusk og tørker på frontene når jeg ser noe der. Vaskekum og kokeplate blir nøye vasket hver dag. Så det BLIR ikke skittent, liksom. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|