Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Brutal nedslakting på savannen

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 19:20   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brutal nedslakting på savannen

Er det noen som vet hvordan dyrene føler og tenker i en sånn situasjon? Det forskes jo på mye forskjellig, så det kan jo hende det foreligger noe informasjon om det også.

Gammel 15-08-10, 19:22   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er det noen som vet hvordan dyrene føler og tenker i en sånn situasjon? Det forskes jo på mye forskjellig, så det kan jo hende det foreligger noe informasjon om det også.

Jeg vil helst ikke vite det. Grøss og gru. På samme måte som jeg helst liker å tenke at feks. fisk ikke føler smerte. Men det gjør de vel, mener jeg så noe om det på tv for noen år siden. Jeg fisker ikke.

Gammel 15-08-10, 19:27   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men jeg tror akkurat det med å få klump i halsen og å føle med dyrene som blir drept, er litt instinkt også. Vi er programert til å beskytte de som er svakere, vi vokser opp og har gjerne et kjæledyrforhold til dyr, og kanskje ikke så mye kontakt med den virkelige dyreverden, og barnefilmer har i hvertfall i mange år personofisert dyr og gitt dem menneskelige egenskaper. Så det er jo ikke rart om man syns det er helt forferdelig å se et lite, søtt, forsvarsløst dyr bli slaktet på en svært brutal måte.

Det er helt sant, sånn har jeg ikke tenkt på det før. Vi mennesker er jo også eksperter i å tillegge dyr menneskelige følelser. Som i "Jungelboken", når tigeren Shere Khan er hevngjerrig, og går i flere år og leiter etter de som var stygge med ham.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vil helst ikke vite det. Grøss og gru. På samme måte som jeg helst liker å tenke at feks. fisk ikke føler smerte. Men det gjør de vel, mener jeg så noe om det på tv for noen år siden. Jeg fisker ikke.

Men det kan jo hende at de ikke tenker så mye akkurat i det det skjer? At de ikke er redde?

Gammel 15-08-10, 20:48   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg vil tro de er vettskremte. Det er jo nettopp ønsket om å overleve og dermed redsel for døden som sørger for opprettholdelsen av liv. Hadde dyrene gitt beng i om de døde ble det ikke slik at de som var best skikket overlevde. Tenker jeg.

Jeg har mange ganger tenkt som deg når jeg ser på slike filmer. Jeg synes drapsscenen er hjerteskjærende, og grubler på om det ikke kunne finnes en annen løsning, sånn fra naturens side. "Naturens gang" gjør også at jeg ikke tror det finnes noen dypere mening med livet annet enn å overleve og formere seg, selv om jeg ikke klarer å sette ord på logikken i denne tanken.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.