Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva slags dyr er dette?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 11:14   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Hva slags dyr er dette?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Nei, dette er ikke "mat" billelarver, men pelsbillelarver

http://www.skadedyr.no/skadedyr-i-te...elsbiller.html

Pelsbille

Ja, det tror jeg også. Ikke farlige, for de lever jo stort sett av husstøv og sånn.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 11:59   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Hva slags dyr er dette?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, det tror jeg også. Ikke farlige, for de lever jo stort sett av husstøv og sånn.

Det er dessverre ikke slik at pelsbiller stort sett lever av husstøv og sånn. Hadde det vært slik hadde jeg gladelig startet pelsbillefarm.

Pelsbille lever av - vel, pels. Nå er kanskje ikke pelsspising det helt store problemet for de fleste, men dessverre innbefatter dette at klær av både ull og silke spises av larvene og får stygge hull. Bunad (i ull) og silkeslips er typiske ting som det er veldig dumt å få småe hull i. I tillegg, selvsagt, til nydelig dyrt ulltøy.

Arkana: Du trenger å finne ut hvilken type larve dette er for å vite hvilket tiltak som skal settes inn. Hvis det er pelsbillelarver vil du vanligvis finne sorte (voksne) pelsbiller i vinduskarmer. Personlig ville jeg trodd at dette ikke var pelsbillelarver. De jeg har sett har ikke bevegd seg særlig fort, og det har vanligvis ikke vært en armada av larver de gangen jeg har funnet slikt. Men jeg er ikke proff, altså.

Sist redigert av Lille meg : 17-08-10 kl 22:32. Årsak: Blæh! Manglet en "ikke". :(
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:28   #3
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Hva slags dyr er dette?

Jeg tror jeg ville kikket over alle melposene var jeg deg. Hadde sånne her i vinter, og det var melbiller. Bestilte skadedyrfirma for å gasse hele huset() men det ville de ikke. De var og kikket på dem og konstaterte at det var melbiller. Jeg kastet alt av mat på kjk, vasket alt som kunne vaskes og satte det på verandaen (frost). Så gikk jeg over hele kjøkkenet med dampvasker. Alle kroker og riller, bak og under skuffer og skap. Nå er de borte. Jeg fant masse skall blant kjkhåndklene, men billene var i melet. Grøss.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.