Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Problemet oppstår når det blir så vanlig at det blir en norm at kvinner jobber deltid. For det første innebærer dette ofte - ikke for Milfrid og ikke for minst tre andre i denne diskusjonen - men likevel svært ofte at mannen må jobbe mer enn fulltid. Dette går faktisk ut over barna.
Dernest blir altså ikke kvinner likestilt siden de ikke er selvstendige.
Men jobber kvinnen deltid fordi hun er kvinne?
Jeg tror at kvinnen jobber deltid fordi hun tjener minst og fordi hun er minst flink til å la andre ting flyte ( altså, kvinnen er opptatt av å jobbe, men også at at huset skal være ryddig, klærne til barna rene og hele, at fritiden fylles med kvalitets opplevelser, at familiebildene skal være organisert i album osv) men menn ikke tenker over slike ting i det hele tatt og neppe ville gjort det om de jobbet deltid heller?
Altså må kvinnen jobbe deltid fordi hun tjener minst og dermed koster det famillien minst at hun er hjemme, dernest er kvinnen mer opptatt av ting som kan rettes opp ved å jobbe deltid, enn menn.
Men det er mulig jeg er på vilspor?
Det spørsmålet jeg får oftest av folk som ikke kjenner oss, er når jeg skal begynne å jobbe...... Så at det er noen sosial aksept for at kvinner er hjemme, eller jobber redusert har ikke jeg opplevd i allefall.
(for de som ikke vet er jeg fulltidsarbeidene, på egen gård)