Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 17:43   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har ingen problemer med å godta at min "kontorjobb" er fysisk mindre krevende enn en frisør-, sykepleier-, elektriker-, fotpleier-, eller kirurgjobb. Det er ikke det samme som at jobben min er "lett" eller "mindre krevende", men "fysisk utmattende" kan den veldig sjelden kalles.

Og som kommentar til "Du har ikke tid til litt FP på kontoret" -
mye av min (Statlige) kontorjobb bygger på at jeg har gode relasjoner, et godt nettverk, vet hva som skjer og hvor det skjer, har god oversikt.
Det vil si at en god del av min jobb består i å ha kontakt med folk på nett, per email, per telefon, spise lunsj, ha møter og gjerne forretningsmiddager, puse litt med studenter eller bruke tid på å få kunnskap utav professorer, lese meg opp på nyheter innenfor fagfeltet, forskningsrapporter, osv.

FP kan slik sett brukes på en veldig positiv måte og behøver slett ikke å være _istedetfor_ jobb faktisk.
En annen ting i mitt yrke hvertfall er at jeg overhodet ikke funker uten pauser. Jeg røyker ikke, og anser derfor 5 minutter på FP som helt grei bruk av tid og frikobling av tankene - der kanske noen andre ville vært ute og tatt seg en sigarett. Eller tatt seg en pust i en stol i en hektisk hverdag. (jeg regner med at frisører og sykepleiere ikke står på beina og flyr rundt HELE dagen heller. alle har krav på både lunsjtid og pauser).

Når jeg så ikke har overtidsbetalt, men allikevel forventes å være tilgjengelig både kvelder og helger, og må kunne reise på møter land og strand rundt - ja, fysisk utmattende er nok ikke jobben min. Men det er da noe som er utfordrende ved de fleste jobber vil jeg påstå.

Men min jobb er en typisk "mannejobb" ser det ut til.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.