Sv: Se & Hør
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Fakta: 660 000 solgte eksemplar av både Se & Hør og Her & Nå. Det er Se & Hør som sier at hvert blad har 4,4 lesere. Se & Hør er ikke akkurat kjent for å drive omfattende kildegransing eller være veldig nøyaktig i omgangen med sannheten, så i min bok er det eneste tallet på bordet 660 000 solgte eksemplarer av begge blad samlet. Jeg regner med at en del av de som kjøper Se & Hør også kjøper Her & Nå, så i praksis er lesertallene trolig enda lavere.
Og som det allerede er påpekt: FPs brukere representerer neppe den gjengse Se & Hør-leseren.
Siden jeg jobber innenfor media, og har tilgang til masse data. Så kan jeg oplyse følgende: Det er Synovate MMI som oppgir de offisielle lesertallene for blader, og TNS Gallup som har de offisielle lesertallene for aviser. Så dette er kilden som alle blader bruker når de oppgir lesertallene sine, og ikke noe blader/aviser finner på selv. Har også en base på jobb hvor jeg kan finne ut det meste demografiske nøkkeltall som alder og kjønn på de forskjellige leserne til de forskjellige bladene +en masse,masse annet. Men som sagt, det er jo aldri helt nøyaktig.
|