Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-10, 22:06   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Er man underkuet fordi at man som mann ønsker å tilbringe tid med barna sine?

Nei, men du antyder jo at mannen til Skremmern (og ElinM) har fått være med å ta valget om hvem som skal være hjemmeværende. Jeg er helt sikker på at mennene til begge to har fått lov å si sitt. Det blir helt vanvittige "diskusjoner" (rettere sagt: spekulasjoner) når man hopper på personer man diskuterer med og antar ting om de.

Gammel 11-08-10, 22:11   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, men du antyder jo at mannen til Skremmern (og ElinM) har fått være med å ta valget om hvem som skal være hjemmeværende. Jeg er helt sikker på at mennene til begge to har fått lov å si sitt. Det blir helt vanvittige "diskusjoner" (rettere sagt: spekulasjoner) når man hopper på personer man diskuterer med og antar ting om de.

Gjør jeg? Vis meg hvor!
Jeg stiller motspørsmål til ElinM sine svar, men snur og spør om mannen ønsker dette. Det er nå engang sånn at når den ene jobber redusert jobber den andre fullt. Og si at jeg antyder at mannene ikke har fått vært med å bestemme fordi jeg spør om de virkelig ønsker det er ikke det samme.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:16   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør jeg? Vis meg hvor!

I innlegg #464.

ElinM og mannen har en ordning. Og du spør om mannen hennes virkelig ønsker seg denne ordningen. Du synes ikke det er en hentydning til at mannen hennes ikke vært med å bestemme den ordningen de har?

Jeg synes det, og jeg synes det er en merkelig måte å snakke til folk på.

Gammel 11-08-10, 22:21   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I innlegg #464.

ElinM og mannen har en ordning. Og du spør om mannen hennes virkelig ønsker seg denne ordningen. Du synes ikke det er en hentydning til at mannen hennes ikke vært med å bestemme den ordningen de har?

Jeg synes det, og jeg synes det er en merkelig måte å snakke til folk på.

Deg om det.

Jeg synes det er rart at hun bruker uttrykk som "jobbe seg i hel" og at det bare skal gjelde den ene parten som jobber fullt og ikke den andre. Eller er det sånn at kvinner jobber seg i hel om de jobber full stilling kombinert med barn, mens menn ikke gjør det? Og hvorfor er det mer stressende for kvinner å jobbe og følge opp barn enn for menn?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:37   #5
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Deg om det.

Jeg synes det er rart at hun bruker uttrykk som "jobbe seg i hel" og at det bare skal gjelde den ene parten som jobber fullt og ikke den andre. Eller er det sånn at kvinner jobber seg i hel om de jobber full stilling kombinert med barn, mens menn ikke gjør det? Og hvorfor er det mer stressende for kvinner å jobbe og følge opp barn enn for menn?

En hverdag med 4 barn, full jobb, flere fritidsaktiviterer pr barn, osv, er faktisk ganske krevende. Det er fullt trøkk om ettermiddagene for å rekke alt. Og det kan bli ganske utmattende. Man vil gjerne også føle at man kan ha litt tid sammen med barna uten stress og kav.

Kanskje har den ene parten bedre helse til å tåle dette maratonet enn den andre? (Ikke en personlig ytring, bare for å nevne det.) Kanskje har den ene en mer slitsom jobb, fysiskt eller psyksiskt, enn den andre. Det kan være flere grunner at den ene parten ikke tåler kjøret like godt som den andre. Jeg vet ikke om det er mer stress for kvinner å følge opp barn enn det er for menn. Jeg vet bare at jeg ikke ønsker stress, hverken for meg selv eller for barna sin del.

Jeg syns det er merkelig at du skal tolke så veldig mye inn i det jeg skriver. Jeg skriver i hovedsak om meg for å illustrere at det å jobbe redusert er noe enkelte gjør pga tiden.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:53   #6
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og der sier du noe som heller ikke er en ubetydelig faktor i regnestykket. Om vi bare regner arbeidstiden vi har med full jobb så har vi ganske mye fritid, men de fleste nordmenn sørger for å putte uendelig mye inn i fritiden, fordi det forventes i samfunnet og fordi vi ønsker det.
Når ferien kommer så blir det krise i en del familier fordi ikke nok aktivitet blir presset inn der heller.

Vi har ikke forferdelig lange arbeidsuker her til lands, men vi har temmelig full fritid mange av oss.

Nettopp, og her kan man gjøre mange prioriteringer for å få mer tid med barna om man ønsker det.

Gammel 11-08-10, 22:54   #7
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nettopp, og her kan man gjøre mange prioriteringer for å få mer tid med barna om man ønsker det.

Jepp, folk velger å prioritere forskjellig. Noen velger å jobbe litt mindre.

Gammel 11-08-10, 22:29   #8
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Så hyggelig at du diskuterer for meg, him. Det er ikke akkurat slik at jeg har spurt mannen min om å få lov til å jobbe redusert. Det trenger jeg ikke. Jeg er et selvstendig og likestilt individ som ikke trenger å spørre om lov til slikt.Diskutert det har vi jo selvfølgelig alliekvel gjort. Det påvirker ikke min forsørgerevne betydelig, om noen skulle være opptatt av slikt. Uansett er mer tid viktigere for oss enn litt mer penger. Min mann trenger heller ikke å spørre meg om lov til å begynne å jobbe redusert. Det er opp til han.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.