Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 13:20   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Hvem eier gårdsveien? Den delen av den som er på deres tomt mener jeg...? Er det tinglyst rett til å kjøre der?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:24   #2
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvem eier gårdsveien? Den delen av den som er på deres tomt mener jeg...? Er det tinglyst rett til å kjøre der?

Nei, det er ikke tinglyst rett til å kjøre der. Veien eies av gården som ligger i midten. Vi fester tomt hos han og gården de plagsomme naboene bor på, eier kun de siste 50 metrene av veien fra naboen i midten og inn til sin egen gård.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:24   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Nei, det er ikke tinglyst rett til å kjøre der. Veien eies av gården som ligger i midten. Vi fester tomt hos han og gården de plagsomme naboene bor på, eier kun de siste 50 metrene av veien fra naboen i midten og inn til sin egen gård.

Da er det vel egentlig bare de 50meterene dem kan drive å utfolde seg på? Er det lov til å drive å råkjøre rundt med ATV foresten, og til alle døgnets tider?
Og jeg vil tro at gårdseieren som eier veien, har rett til å lage regler...? Eller kanskje det finst noen slike regler allerede i det off.?

Synes dette hørtes veldig urimelig ut, og snakk om å ta seg til rette. Er det mulig.... Skjønner godt at dere blir sprø av dette!

Jeg vil tro at å sette opp gjerde, og lage grind på veien inn til gården kan vere verdt et forsøk ( Mellom midti-gården, og plagsom-gården..)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:39   #4
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk nettopp en sms fra min mann med beskjed om at han har invitert "Petter" på kaffe på verandaen i kveld. "Petter" er en god venn/treningskompis av min mann og jobber som lensmannsbetjent i kommunen...

At vi ikke har tenkt på det før da! Det må da være lov å ha venner på besøk? Jeg kan da ikke noe for at han er politimann?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:40   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk nettopp en sms fra min mann med beskjed om at han har invitert "Petter" på kaffe på verandaen i kveld. "Petter" er en god venn/treningskompis av min mann og jobber som lensmannsbetjent i kommunen...

At vi ikke har tenkt på det før da! Det må da være lov å ha venner på besøk? Jeg kan da ikke noe for at han er politimann?

Ah, smart!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:42   #6
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så bra! Håper været gjør at dere slipper å bli klissvåte da!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:46   #7
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av lhi-my, her.

jeg fikk nettopp en sms fra min mann med beskjed om at han har invitert "petter" på kaffe på verandaen i kveld. "petter" er en god venn/treningskompis av min mann og jobber som lensmannsbetjent i kommunen...

genialt!!!

Gammel 10-08-10, 14:49   #8
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smart!

Kjøre ATV kan være skummelt, som bl.a. Raphaël Poirée muligens kan skrive under på?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:26   #9
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Å herlighet! Kjenner at jeg får mark bare av å LESE om dette...
Utrolig hvor lite fplkeskikk enkelte utviser...

Emneord
gøy på landet, klassiker, vi som elsker petter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.