Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Det er ikke et problem i det hele tatt hvis man ikke har veldig rigide arbeidstider eller er alene om henting og levering. Mannen leverer minstejenta i barnehagen mellom kl 8:30 og 9, og jeg henter henne mellom kl 16-16:15. I barnehagen vår (bedriftsbarnehage) jobber så godt som alle foreldrene full stilling. Likevel er det få barn i barnehagen før åtte og etter fire. Langt de fleste deler på levering og henting og flekser på arbeidstiden.
Skremmern: du har helt rett. Det var ufint å ta diskusjonen til et personlig plan, og det beklager jeg.
Men mange har jo rigide arbeidstider og/eller er alene om henting og levering, i tillegg til at ikke alle har barnehagen 5 minutter unna, eller jobben 10 minutter unna. Det er gode prinsipper som ligger bak argumentene, men det er så mange individuelle forskjeller at jeg syns det blir så usigelig fjollete å sette seg til doms over folk som ikke kan organisere livet sitt som du selv kan.