|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Mer om liv, død, leger og slikt.Det er ikke opp til deg å avgjøre hva som er et meningsfult og "fullverdig" liv. Når det gjelder aktiv dødshjelp, så er jeg i aller høyeste grad imot en sånn prosess. Jeg er derimot "tilhenger" av passiv dødshjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trøtt
|
![]() Sv: Mer om liv, død, leger og slikt.
Unnskyld? Har jeg sagt noe om at det er opp til meg å avgjøre hva som er det fullverdig liv? *forvirret* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer om liv, død, leger og slikt.Jeg er for aktiv og passiv dødshjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trøtt
|
Ja, det vil jo bli det som er retten til å dø. Så vidt meg bekjent kan man nekte å motta behandling som pasient? Kan man ikke, tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Mer om liv, død, leger og slikt.Man kan nekte å motta behandling.
![]() |
#6 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, nei, nei! Foreldrene må aldri få ha det siste ordet, det er et alfor stort ansvar å bære på. Jeg har selv stått i en situasjon hvor jeg (og min mann) måtte ta stilling til om barnet vårt skulle behandles videre eller ikke - vi ble tatt med på råd men til syvende og sist var det legene som avgjorde. Heldigvis!
![]() |
#7 |
er grønn og fin.
|
Foreldrene skal selvsagt ikke ta bestemmelsen dønn alene, de må få alle opplysninger de trenger og legene må komme med sine råd.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|