Sv: Er det greit at det snart er høst?
Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.
På nesten 70 grader nord blir det alltid høst i løpet av august, selv om man fremdeles kan håpe på noen varme dager.
For tre år siden fikk vi faktisk den første snøen i august. (og jeg bor litt lengre sør enn deg...) Her er det sånn at juni er "vårmåned", juli er "sommermåned", og august "høst"... sånn er det i alle fall i mitt hode...
Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.
Jeg sutrer sjelden over været. Alt blir jo så mye bedre når man legger opp livet etter det været som er og ikke det årstiden tilsier.
Joda, er greit det. Og jeg er tildels veldig enig med deg (ellers hadde jeg ikke overlevd her nord)
Men fakta er at vi ikke har fått grilla en eneste gang i "sommer". Badetur har det heller ikke vært. (vel, da vi plutselig en søndag fikk delvis skya, og 17 grader, trompa jeg gjennom og og fylte plaskebassenget på verandaen.. med VARMT vann...) Jeg kan telle på ÈN hånd de dagene vi har kunnet bruke shorts (og da er ikke alle fingrene i bruk)
Jeg burde absolutt investert i regntøy og støvler til meg og ungene, for vi har heller ikke fått vært på en eneste fjelltur heller. (er ikke tilhenger av å drasse sure unger på tur i våt skog...)
Jeg er egentlig en optismist (selv om det ikke ser sånn ut her ), men denne "sommeren" har vi liksom hoppa over her nord. Høsten kommer, og det er lite å gjøre med det.
Nå gleder jeg meg bare til vinteren kommer, og vi kommer oss opp i alpinbakken og ut på isfiske igjen