Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

New Age, engler, krystaller og chakra (gammelt NM-innlegg)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 11:29   #11
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New Age, engler, krystaller og chakra (gammelt NM-innlegg)

Denne tråden er lang og handler om så mye forskjellig. Jeg er skeptisk til veldig mye, men også åpen for at enkelte ting kan virke selv om vi ikke kan forklare alt på tradisjonelle vitenskapelige måter.

Men jeg vil bare si en ting til dere som ikke tror på homeopati:

Jeg valgte homeopatbehandling istedet for penicillin (som var det eneste fastlegen kunne tilby) da jeg var "døden nær" av brystbetennelse og sopp (var forsåvidt blitt kvitt soppen med skolemedisin, rent bortsett fra at den kom tilbake når kuren var slutt. Noe som ofte skjer når man driver symptombehandling - sopp er jo bare et symptom, ikke sant?).
Jeg ble frisk så å si med en gang. Tror dere dette kun var en placeboeffekt? Placebo er supert, men å innbille seg frisk fra brystbetennelse og sopp i løpet av noen timer? Vel ... Dere som har hatt det vet hvor vondt det er.

Skolemedisin kontra alternativ medisin er for øvrig et evig diskusjonstema. Hvorfor må det være snakk om enten/eller?
Og hva synes dere skeptikere om de legene som også utdanner seg til homeopater, for eksempel? Who's side are they on?????

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.