Sv: Abort
Det vil alltid være de som bruker abrt som prevensjon, og det vil alltid være de som opplever at prevensjonen ikke fungerer.
Selvfølgelig er det trist at noen bruker abort som prevensjonsmidler, men jeg tror de er i mindretall. Mulig jeg er naiv, men jeg velger alikevel å tro det.
Vi er så heldig at vi faktisk har muligheten til å velge abort, og å ta fra menekser den rettigheten mener jeg er gå kraftig tilbake i tid.
De fleste skulle jo ønske at alle barns om blir laget vil bli ønsket til verden av foreldrene med åpne armer, men virkligheten er en helt annen.
Heller at kvinenr tar abprt under trygge omgivelser en at de skal bli henvist til en kjøkkenbenk og en "klok kone" med en strikkepinne.
Å kall en abort en enkel utvei tror jeg for min del er alt annet en sannheten for mange av de det gjelder. Da fremstiller man jo de som gjør det til noen følelsesløse individer som kun tenker på seg selv uansett. Det som kan være e tungtveiende grunn for en person, trenger ikke være det for en annen.
Men ma skal ikke trenge å rettferdiggjøre en avgjørelse man gjør, basert på egen vurderinger som i realiteten kun for konsekvenser for eget liv.
Mange vil mene at det får konsekvenser for et lite barn også, og ja det får konsekvenser for et lite ufødt barn. Men man får nesten først og fremst konsentrere seg om de barna som allerede lever føler jeg.