Sv: Stilig jeans til dame over 30!?
Jeg selger jeans til daglig, deriblant merker som Levis, Diesel, Replay og Lee.
Disse koster mer, det henger sammen med at de er produsert i Europa, at de har en flottere veving i denimen, at de har større kvalitet på alt fra zip, knapper, tråd osv.
Designet er bedre enn på billige jeans, utvilsomt.
En jeans som spesielt har utmerket seg i høst/vinter er Levis 572. Kr 899/999 etter hvilken vask en velger.
Den er med bootcut, dvs at den skrår ørlite utover nederst. (ikke vid)
Den har en grei midjehøyde, ikke ekstremt lav og ikke høy.
Vær oppmerksomme på at proporsjonene endrer seg på kroppen deres om dere velger for høyt liv, som opp til navlen. Det igjen medfører at dere ikke får noe særlig til midje, samt at skrittet ser unormalt langt ut.
Denne buksen har litt mindre lommer bak, de sitter ørlite høyere og det gjør at rumpen løftes og du får en flott kurve. Å ha stor rumpe er bare flott om man velger rett jeans. Denne passer fint om man har litt lår og rumpe. Men er også fin til jenter uten store former. Jeg har tilgode å se en som ikke kler den 
Mange jeans "kutter" rumpen til jenter, dvs at en lett blir flat. Det er utrolig stygt. Det ser lite feminint ut.
Gå til en selger som har peiling på jeans når dere skal handle. Jeg ser utrolig mange mennesker i jeans hver dag, et fåtall har fått rett modell. Det er synd, når markedet inneholder så mye, så bør en kunne finne rett modell.
Jeans og valg av jeans har i utgangspunktet ikke noe med alder å gjøre, men heller med kroppen. Og klart, når en runder kanskje 30, så heller en gjerne mot jeans i renere vasker, uten brune sjatteringer eller steinvaskede.
Spør meg gjerne, så skal jeg hjelpe så godt jeg kan 
|