Sv: Er dere flinke til å si i fra?
Jeg er ikke "flink" til å si i fra. Det er egentlig et bevisst valg og ikke så mye et utslag av konfliktskyhet, selv om det også er endel av det hele.
For det første får jeg veldig sjelden mat som er dårlig. Det kan sikkert skyldes at jeg ikke er en utpreget matsnobb samtidig som jeg ikke akkurat aktivt leter etter feil ved mat og servering når jeg er ute og spiser.
For det andre er jeg riktig så allergisk mot selve konseptet med å være problemfokusert, så jeg havner ganske sikkert i den andre grøfta og overser dvask salat, kalde poteter og andre, i mitt univers, uvesentligheter.
Jeg har klaget én gang. Det ble en absurd affære. Jeg hadde bestilt pasta med tomatsaus og fikk pasta med fløtesaus ; da jeg gjorde kelneren oppmerksom på dette begynte han å krangle med meg og insiterte på at den hvite sausen pastaen min fløt i var tomasaus. Dah ble jeg riktignok irritert nok til å forlange ny mat asafp.