Sv: Er dere flinke til å si i fra?
Det spørs på stedet og forventningene. På Egon forventer jeg meg dårlig mat, så der gidder jeg ikke. På skikkelige restauranter eller spisesteder som hevder å servere god mat, er det større sjanse for at jeg skal gi beskjed.
Jeg sier fra når jeg får vin som er udiskutabelt sur, eller når maten på ingen måte står i stil til forventningene. Som den gangen jeg var på steak house, der det ble gjort stort nummer av at vi skulle fylle ut et eget kort med spesifikasjoner på hvordan biffen skulle tilberedes. Jeg krysset av for at biffen skulle være rå, og da jeg fikk servert en medium stekt biff, sendte jeg den ut igjen. Det får være måte på å ikke klare å oppfylle de forventningene man går inn for å skape selv.
Normalt ville jeg ikke sendt ut en medium biff, med mindre det var på en virkelig fin restaurant (og der har jeg aldri opplevd å få biffen for mye stekt). En gjennomstekt biff ville blitt sendt rett ut uansett. (Jeg bestiller ikke biff på steder jeg ikke tror at de vet hvordan den skal stekes.)
|