Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Når er man fattig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-10, 04:02   #11
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Når er man fattig?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Joda, det har vi også gjort. 60 mil. Men den gangen var det faktisk foreldrene hans som leide et digert beist og kom kjørende ned for å hjelpe oss. Den gangen hadde vi heller ikke hvitevarer, men alt annet av møbler.

Før vi fikk barn gjorde vi alt selv. Har flyttet en del ganger, ja. En gang per trikk Etter vi fikk barn har vi flyttet to ganger, og begge ganger med mye hjelp fra familien.

Jeg lånte meg sykkelvogn til flytting i studietiden.

Det med flytteutgifter var ikke hovedessensen i mitt opprinnelige innlegg. Men når det først ble en diskusjon ut av det kan jeg gjerne fortsette.

Vi har ved tidligere flyttinger håndtert flyttelasset vårt selv og dermed brukt en mindre sum på flytting. Vi har da hatt mye mindre å flytte på, og vi har flyttet innad i samme by. Denne gangen flytter vi over 80 mil unna, vi har fire barn under skolealder, ingen barnevakter der vi bodde og ikke minst, han jeg bor sammen med er borte i åtte uker i forbindelse med jobb. Jeg og mine veninner hadde ikke hatt sjans til å bære ned svære kjøleskap, klesskap, fryser, senger osv. fra 4. etasje i blokk uten heis. Vi kjenner ingen som kan kjøre lastebil og dessuten tror jeg ikke vi hadde fått med oss alt i en slik lastebil man kan leie heller. Derfor har vi valgt å engasjere flyttebyrå. Og jeg tror ikke at det er så uvanlig å leie flyttebil siden jeg stadig ser Hasselberg sine biler ute på veien.

Jeg forstod ut i fra diskusjonen at dere mente at denne kvinnen burde flytte til et sted hvor hun får lavere boutgifter. Og da må hun vel ut av Oslo siden leieprisene også er skyhøye der. Søsteren og svogeren min betaler for eksempel 15 000 i leie for 80 kvm på Hasle.

Og grunnen til at jeg sitter her midt på natta er at jeg har syk baby som kun vil ligge ved puppen.

Sist redigert av Veslemøya : 31-07-10 kl 04:08.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.