Sv: Når er man fattig?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Jeg synes det er viktige tema Dagbladet tar opp; både fattigdom og sykepleierlønna må på dagsorden. Det pinlige er at de har funnet feil person for å belyse så viktige tema, dette er et hån mot de som virkelig er fattig og et flaut eksempel.
Og så handler det også om unaturlig høye boligpriser.
Jeg har alltid et behov for å støtte de som står svakest stilt, eller de som faller utenfor. Og ja, jeg synes det er utrolig urettferdig at de som er alene med barn skal være nødt til å leie bolig(til skyhøye priser). Det kan ikke være bare bare for de som er/ blir alene med barn å flytte til ny bolig. Selve flytteprosessen koster gjerne en formue, og i tillegg har du alt det praktiske rundt flyttingen når du også har flere barn og ta deg av. Vi som er to har jo så vidt "tid til å flytte". Og ikke minst er det usikkerheten med å leie. Plutselig skal huseier selge boligen og du og barna må være ute i løpet av et par måneder. Og så klarer du aldri å bygge opp noen egenkapital med de skyhøye leieprisene som er i byene nå. Nei, jeg synes absolutt vi bør hjelpe de som er alene med barn med å etablere seg i egen bolig.
Da er det mye lettere for meg og samboer å leie bolig. Vi har bra samlet inntekt og opplever det ikke som en stor belastning på økonomien å måtte betale 45 000 for komplett flytting.
Det er synd at de som har minst "alltid" må streve mest.
|