Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 16:27   #1
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi andre unger tidsramme for når de kan ringe på døren

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Da har jeg nettopp snakket med moren. Hun er ei bitteliten filipinsk dame, så jeg følte at jeg raget over henne på mine 1.63. Uansett; jeg sa hva som var skjedd, at det ikke burde skje igjen og at hun måtte prate med ungen.

Reaksjon; guri, eg sov. Tror ikke hun tok det så tungt.

Om det ikke hjelper å snakke med mora, så kanskje det hjelper å ta en prat med ungen?

Hørte jeg kulturforskjeller, eller bare litt blåst mellom øra?

LYKKE TIL!

Gammel 10-02-07, 16:32   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Om det ikke hjelper å snakke med mora, så kanskje det hjelper å ta en prat med ungen?

LYKKE TIL!

Er det ikke naturlig å snakke med ungen først? Fortelle ungen at han eller hun ikke må komme så tidlig, for da sover alle? Når det ikke funker, kan man si det til foreldrene og forvente at det fører til morgenfred.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:03   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

LYKKE TIL!

Dialekten og kulturen er litt spsiell på Stord.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:34   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i enebolig og har bare en familie som nabo som har små barn som mine leker med. Men her er det ikke noe problem med å fly ned dørene.
V i ringer alltid til hverandre i forkant og hører om barna kan komme over eller spise middag her og sånt.
Min eldste går ikke rundt i huset uten at en av oss er oppe men om han hadde gjort det eller begynt å gå ut så ville jeg tatt en alvorlig samtale med han om det og satt på en sikkerhetslenke.
Jeg sover superlett så jeg tror jeg ville hørt om han hadde gått i utgangsdøren.
Jeg er temmelig sikker på at min 5 åring har forstått at man ikke går ut av døra uten å spørre og iallefall ikke mens mamma eller pappa fortsatt sover. Og om han hadde gjort det så ville jeg forklart at man ikke gjør sånt så tidlig på morgenen og at man spør om å få gå.
Lykke til med morgenvisittten.

Gammel 10-02-07, 22:52   #5
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

En 5-6 åring er oftest tilsnakkendes.
Som foreldrer hadde jeg satt pris på å få vite at barnet har vært utenfor ytterdøra så tidlig. Da hadde jeg snakket med ungen, og gjort avtale på hva som er greit å gjøre om morgenen før foreldrene våkner. Jeg er helt sikker på at barnet mitt ikke hadde forlatt huset uten "tillatelse" flere ganger.

Selv i en oppgang i en blokk, kan det være enkelte individer man helst ikke ser at barnet sitt oppsøker mens foreldrene sover (ikke Sitronfamilien altså ).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 23:29   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i firemannsbolig. I naboleiligheten bor det en gutt på Frøknas alder, og de løper inn og ut hos hverandre hele dagen. Jeg ville definitivt ha satt pris på å få høre det om Frøkna hadde ringt på der til upassende tider. Eller: nei, det ville jeg ikke, men da ville problemet vært at jeg ikke hadde kontroll på datteren min, ikke at de sa fra.

For oss er det en selvfølge at Frøkna ikke får ringe på hos folk før kl. 10 eller etter kl. 18.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

står aldri ungene opp uten at dere merker det?

Nei, det forekommer ikke. Men når sant skal sies, så skyldes nok det først og fremst at alle dager her i huset begynner med at Frøkna brøler "Er det DAAAG nå!!??!!" fra sengen sin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.