Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jatte med HELTENE ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 02:07   #1
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jatte med HELTENE ...

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ærlig.

Ah, tittelen din. Vel, man kan være ærlig samtidig som man kan beherske ironi. Det er ofte en fordel, faktisk.

Gammel 10-02-07, 02:11   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ah, tittelen din. Vel, man kan være ærlig samtidig som man kan beherske ironi. Det er ofte en fordel, faktisk.

: skal prøve å huske det:

Gammel 10-02-07, 02:17   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Å se ironien i det skrevne ord er ikke alltid like lett.
Etter hvert lærer man å kjenne igjen ironien i innlegg til folk, men noen ganger tar det tid, andre ganger er det så åpenbart at man kan ikke bomme.
Men hva some r åpenbart ironi for meg trenger ikke være det for andre.

Når det gjelder hva tråden opprinnelg handlet om, så føler jeg absolut at jeg ikke jatter. Er jeg enig skriver jeg det, er jeg ikke enig føler jeg ikke noen redsel for å skrive meningen min heller.
Om det så gir meg en rødprikk så får det bare gjøre det.
(selv om det selvsagt er mer koselig med grønne)

Gammel 10-02-07, 03:06   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Å se ironien i det skrevne ord er ikke alltid like lett.
Etter hvert lærer man å kjenne igjen ironien i innlegg til folk, men noen ganger tar det tid, andre ganger er det så åpenbart at man kan ikke bomme.
Men hva some r åpenbart ironi for meg trenger ikke være det for andre.

Det du skriver her er veldig viktig, og det har med menneskekunnskap å gjøre. Man må ikke ta for gitt at alle er med på spøken eller forstår ironien. Man gjør nok klokt i å trå litt varsomt frem før man drar spøken eller ironien for langt med mennesker man ikke kjenner.

Jeg snakker av erfaring Jeg husker en gang at jeg spurte en mann hva han ville han ønsket å drikke til maten (jeg jobbet som servitør), og mannen svarer : ett glass rødvin og en Sprite. Han satt alene, så jeg skjønte at det kun var han som skulle ha begge delene. Hvorpå jeg sier med et smil (merk dere MED ET SMIL): Ja, det var en god kombinasjon.

Mannen ble fly-forbannet, og jeg mener virkelig fly-forbannet. Han skrek til meg hva faen mener du? Er du frekk? Jeg skal ha navnet ditt for det går faen ikke an å si sånn til folk?

Han tok seg tydeligvis veldig nær av det jeg hadde sagt, og trodde vel at jeg insinuerte at han hadde dårlig smak eller noe, hva vet jeg. Men helt ærlig, så mente jeg ikke å være ufin, men jeg forstår i ettertid at dersom jeg hadde sagt det jeg sa, og samtidig himlet med øynene, snudd meg halvveis bort og mumlet, så kunne det lett blitt oppfattet som ufint ja!

Jeg tror mange glemmer at man på et slikt forum som dette glemmer at man ikke har kroppsspråk, og at man derfor må være enda tydeligere på hva man egentlig skriver og mener, for at det ikke skal bli misforstått, fordi man ikke like lett ser ironien og spøken som i RL.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.