Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?
Jeg sjekker alltid pris på mange selskaper før jeg skal fly. Skal jeg fly i jobbsammenheng så velger jeg SAS eller annet med en eller annen businessløsning. Skal jeg betale selv gjør jeg en kalkulasjon på hvor mye ubehag jeg er villig til å risikere å få på turen og hva jeg er villig til å betale ekstra for av assistanse dersom jeg skulle trenge det. Flyr jeg RA til Italia vet jeg at i aller, aller verste fall så kommer jeg meg alltids hjem uansett. Skal jeg fly med mellomlanding ørten steder feks så vil jeg ikke velge RA. Men det kan godt hende jeg vil velge Norwegian.
Det jeg synes er tøft med RA er at man ikke kan legge ned setene. Det har den artige effekten at for meg som har lange bein så er RA nesten det eneste selskapet hvor jeg får plass til bena siden den foran ikke får lagt ned setet sitt. Me like.
Sammenligningen med barnearbeid er søkt for meg. Jeg er overbevist om at personellet i RA mest sannsynlig er over femten år altså. Med margin.
At de betaler sin egen utdanning og lønnes lavere i andre land enn feks i Norge har jeg ingen problemer med. Jeg krever ikke norsk tariff for de som jobber på hotellene jeg bor på i andre land heller jeg. Det er en viss avstand mellom dette og å akseptere barneslaver syns jeg.
Det er litt som når jeg skal til Oslo. I enkelte tilfeller vil jeg ta en taxi, som regel holder det med bussen.
Og som Tjorven sier - når prisen er 30 % så er man villig til å tåle litt mer ubehag sålenge det er innen rimelige grenser.
Og ja, Elin - jeg sjekker prisen på alt.
Hjem fra Italia hadde vi forøvrig med oss et lass med fiskesprettsteiner, masse ost, vin, tomater, bøker, klær og sko og hva har du - og vi var ikke over noen bagasjegrense. Dessuten koster ekstra koffert på 15 kg firehundre spenn. Man kan med andre ord fremdeles ha mye å spare på å velge RA. Hvor flinke folkene ombord er til å servere blåser jeg i. Og at de holder godkjent standard på å åpne en nødutgang ved behov går jeg ut fra. Ellers er jeg såpass pessimist at jeg regner med at vi sikkert stryker med om vi krasjer med både SAS og RA jeg. 
Ff - jeg tror ikke dere får endret navnet etter innsjekk.
|