Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?
Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.
Appelsin
Vel, det er en del som blir overforsiktige når de blir gravide og for dem kan det være positivt å se at det går an å være aktiv selv om en er gravid. KT er aktiv i ekstrem grad.
Har du forresten møtt på "hysteriske" gravide i jobben din mtp aktivitet kontra inaktivitet og helsen til både mor og barn? Er det mye usikkerhet blant gravide når det gjelder dette?
Nei, jeg synes ikke det. Jeg har jo ikke jobbet som fastlege så veldig lenge da, men hovedbekymringen dreide seg rundt svineinfluensaen i den verste perioden.
Sånn ellers ble jeg faktisk overrasket over mange som ikke var bekymret, verken for det ene eller det andre. Ei skulle på død og liv til Afrika i et malariaområde, flere andre på døgnlange flyturer til andre verdensdeler. Jeg nektet dem ikke å reise, men det var faktisk nokså problematisk i forhold til vaksiner og forebyggende medisiner og sånt, og de dro selv om jeg følte jeg var tydelig i min anbefaling.
Ellers stilte en del spørsmål rundt idrettsaktiviteter i svangerskapet, men det var som regel fordi de følte seg i fin form og ønsket å trene det de vanligvis gjorde, så langt ut i svangerskapet som mulig.