Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du en skarp tunge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 12:42   #11
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en skarp tunge?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, det lurer jeg på også. Jeg har møtt og kjenner etterhvert ganske mange på FP etter hvert, men jeg føler meg definitivt ikke som en del av en klikk.

I grunn synes jeg det hadde vært greit å få en sånn ca. konsensus om hva en klikk faktisk er. Er det at noen er venner og treffes privat? Er det at noen er venner og har interne spøker? Er det at noen er venner og alltid er enige uansett? Er det at noen er venner og dropper å si seg uenig med sine venner i diskusjoner, når men egentlig har en forventning om at de burde være uenige? Er det at man beskytter folk som ikke bør beskyttes? Jeg har hørt begrepet "klikk" en god del - hvem er klikken? Henger den igjen fra NM med Toffen, Mim og Teo++? Eller er det Esme, Skilpadda og Ben Murphy? Er det Miss Norway, Monsoon og Kif? Eller alle på en gang. Jeg er nysgjerrig.

Jeg har ingen problemer med å se at intern humor, at andre kjenner hverandre godt etc. kan skape en følelse av å være utenfor. I tillegg har vi bloggene som er lukket, og hvor det ofte blir tydelig i tråder her ute men også inne i de bloggene man har tilgang til at det skjer ting og tang, treff, interne morsomheter, dramatiske episoder som man ikke involveres i. Det å føle seg litt utenfor tror jeg vi alle kan gjøre i ny og ne, men det er klart det preger nok mest de er nye eller som deltar lite. Eller som gir lite av seg selv privat, og dermed ikke inkluderes i særlig grad i bloggene. Når oppstår "klikk"-begrepet, det er vel det jeg lurer litt på. Jeg anser det som et litt negativt begrep, ikke bare som en stadfesting av at det er noen som kjenner hverandre godt f.eks.

Jeg ser en klikk som en vennegjeng som ikke er inkluderende og ikke åpner for nye bekjentskaper. "Ja, det hørtes hyggelig ut med en kafétur, men jeg kan ikke fordi jeg skal på kafé med Trine, Lise og Berit." Dette gjør sier jeg aldri, men har selv fått den replikken i virkeligheten. Det er nok ikke vondt ment, men kanskje litt ubetenksomt sagt. I en liknende situasjon ville jeg svart "Ja, det var en god idé, vi skal faktisk på Bakeriet, da blir du vel med?"

FP er etter min mening som siste replikk.

Ellers mener jeg klikk ofte er et ord mange bruker når de selv føler de ikke passer helt inn. Strever veldig med hva jeg synes om dette ettersom jeg har blitt føyset vekk av kollegaer som mente jeg måtte glemme slike tanker, men likevel er de virkelige nok for den som har dem i hodet. Det er ofte den som føler seg utenfor som sitter på definisjonsmakten.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.