Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å snakke i forsamlinger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 01:34   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å prate i forsamlinger. Heldigvis, får jeg vel si, siden det i stor grad er jobben min å gjøre det. Jeg får rett og slett kjempekick av å holde en god presentasjon, et godt debattinnlegg eller en god forelesning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 01:38   #2
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare store problemer med å holde kjeft, jeg...

Gammel 29-09-06, 01:39   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt ok, men kunne godt tenke meg å bli flinkere.

Jeg hadde meldt meg på et kurs i tale- og presentasjonsteknikk på jobben i vår, og vært på et intromøte som var spennende og inspirerende, men så ble hele kurset flyttet til neste vår fordi det var så mange som hadde det for travelt til å være med. Det var litt skuffende, særlig fordi jeg etter alt å dømme ikke kommer til å være ansatt der lenger da (men muligens freelancer), og dermed sannsynligvis ikke får være med.

Gammel 29-09-06, 12:21   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg har lært meg det etter at jeg ble lærer.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:17   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg får rett og slett kjempekick av å holde en god presentasjon, et godt debattinnlegg eller en god forelesning.

Samme her! Men det må være godt forberedt eller noe jeg er veldig god på.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:20   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel har jeg ikke noe problemer med det nei. Bortsett fra når jeg blir bedt om å snakke om et eller annet jeg liksom skal vite på f.eks. Rep.skapsmøte i fagforening. Da får jeg litt angst, fordi jeg vet at det er så mange som kan plukke alt i fillebiter om jeg sier noe feil.

Gammel 29-09-06, 09:27   #7
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da får jeg litt angst, fordi jeg vet at det er så mange som kan plukke alt i fillebiter om jeg sier noe feil.

Nettopp dette var det nok jeg også satt og følte litt på. I denne sammenhengen er det jo nettopp meningen at man skal plukke hverandres innlegg i fillebiter.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:24   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Samme her! Men det må være godt forberedt eller noe jeg er veldig god på.

Det er en kjennsgjerning at 95 % av verdens befolkning ikke er i stand til å holde en god presentasjon uten å være godt forberedt. De aller dyktigste talerne høres alltid ut som om de bare reiser seg opp og lirer av seg noe de kom på der og da, men det er så godt som alltid de som har forberedt seg mest.

Den typen "guddommelig inspirert tale", som hovedpersonen alltid lirer av seg spontant og på et øyeblikks inspirasjon i siste akt i Hollywood-filmer er bare filmtriks. Folk flest kan ikke snakke godt i forsamlinger (om de er aldri så mye inspirert) uten å forberede seg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 04:50   #9
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Det er som regel noe av det verste jeg vet, med mindre det er en liten, kjent forsamling, og jeg er 100% trygg på det jeg snakker om. Jeg har ekstremt lite erfaring med det, så det har vel noe med det å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den typen "guddommelig inspirert tale", som hovedpersonen alltid lirer av seg spontant og på et øyeblikks inspirasjon i siste akt i Hollywood-filmer er bare filmtriks. Folk flest kan ikke snakke godt i forsamlinger (om de er aldri så mye inspirert) uten å forberede seg.

Synes Bridget Jones' lille "tale" til Mark helt på slutten av ener'n er et veldig godt eksempel på akkurat det motsatte av sånne filmtriks.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.