Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvor tidlig så barnet ditt Star Wars/Ringenes herre?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-10, 21:55   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig så barnet ditt Star Wars/Ringenes herre?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg skjønner ikke poenget med å bygge ned et barns naturlige og sunne redsel for vold, gørr og blod. Å herde unger på dette er å jo å forflate dem fullstendig og kan gjøre dem empatiløse og dustete. Man er jo ganske stor før man skiller mellom virkelighet og fantasi og hva som går an og ikke.

Enig i det. Men her har det i hvert fall aldri vært snakk om noe herding. Jenta mi er rett og slett fullstendig uredd og har alltid vært det. Hun er født med mine grøssergener eller noe. Jeg var også sånn som barn (og er det jo fremdeles). Jeg så Poltergeist da jeg var 3-4 år gammel og elsket den, for å ta et eksempel. Eldste får selvsagt ikke se ordentlige grøssere, jeg har litt mer vett enn mine foreldre hadde, men hun har sett både Jurassic Park (hun er besatt av dinosaurer så jeg lot henne se de filmene, hun digget dem og ble ikke det minste redd).

Det er jo stor forskjell på barn, noen er mer redde enn andre og man kan jo se an barna sine. Jeg er ikke særlig streng på sånne aldersgrenser men bruker jo hodet. Lar ikke akkurat seksåringen sitte og se The Ring, men hun får glatt se Star Wars om hun vil og jeg hadde latt henne se LOTR om hun ville det, sammen med meg. Hun vil ikke det da, det er fremdeles litt for kjedelig for henne med den typen filmer.
Jeg gleder meg ihjel til hun blir 8 så hun kan bli med meg på enkelte 11-årsgrensefilmer på kino, filmer som Alice in Wonderland osv. Hun elsker slike filmer.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.