|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#421 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Vi henter alltid før stenging. Som oftes 1-3 timer før stenging. Men har noen foreldre på jobben som helst kommer akkurat når jeg skal gå og da skal de snakke masse. 30min før stengetid stenges min avdeling og vi slår oss sammen på stor avdeling. Jeg er da ferdig på jobb men synes det er vanskelig å avvise foreldre som ønsker å snakke. Vi er oppe til kl 17, så skjeldent noen henter senere enn 16:50. |
|
|
|
|
|
#422 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Henter du barna i tide?Nå har jeg lest litt mer i tråden. Jeg jobber jo i barnehage og det skjer ofte at jeg jobber overtid. Både tidlig og sent på dagen selv om barn ikke bli hentet for sent. Så det er ikke det at vi ikke kan jobbe overtid. Men det er utrolig irriterende å måtte stå igjen etter kl 17. For man har ofte middag og planer som venter hjemme. Det er jo ikke noe valgfri overtid. Føles ikke så valgfritt når jeg må jobbe fra 14 til 16 overtid heller. Men da er det mer valgfritt enn når du står alene med 1barn. |
|
|
|
|
|
#423 |
|
*gjesp*
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Henter som regel Mini klokka 4. barnehagen stenger halv fem. |
|
|
|
|
|
#424 |
|
Ustabil
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg kom til å tenke på denne tråden, for i går ettermiddag traff jeg en gammel bekjent som hadde barn i samme barnehage som oss for noen år siden. |
|
|
|
|
|
#425 |
|
*gjesp*
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
![]() |
Sv: Henter du barna i tide?^^^^ |
|
|
|
|
|
#427 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Henter du barna i tide?
Ojsann... her værer jeg ørlite grann fordommer mot folk som tjener og jobber mye og dertil har råd til fine biler. Ikke bra.
|
|
|
#428 |
|
Enig, bina! Det oser av fordommer og rare tanker og meninger om folk her.
|
|
|
#429 |
|
Sv: Henter du barna i tide?Foreldre-kaffe er et tilbakevendende problem. For meg i min jobb er det klin umulig å komme på foreldrekaffe dersom jeg ikke har fri fra jobb den dagen. Det er ikke alle arbeidsgivere som aksepterer at man bare spaserer avgårde i arbeidstiden for å være med på alskens aktiviteter i barnehagen innenfor de barnehageansattes arbeidstid.
|
|
|
#430 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så det er nevnt, så er det ikke alle barnehageansatte som ønsker at foreldreting skal foregå i barnehagens åpningstid!!
|
|
|
#431 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Kanskje foreldrekaffe, basarer og annet ikke skulle forekommet i barnehagene? Og kanskje foreldre skulle betalt hele året, slik at ungene ikke hadde ferie? Er det en løsning? Leste denne i går, og er enig med han her. Makstid i barnehagene burde alle hatt. Jeg synes 9 timer er lenge også jeg da, men det er fordi vi selv har unger som er 9,5 timer hver dag hele uken + alle påskeferier, romjul ect. |
|
|
|
|
|
#432 |
|
I endring
|
Sv: Henter du barna i tide?Foredrekaffe,basarer og andre ting som "krever" at en foreldre tar fri i fra barnehagen skulle aldri ha forekommet i barnehagene nei. Er ikke alle som bare kan gå fra jobb ett par timer for at barnehagen synes at det er ett lurt påfunn og dermed blir det alltid noen barn som ikke har foreldrene sine der.
|
|
|
#433 |
|
Tittel og tittel....
|
Tror du at det er barnehagene som nødvendigvis ønsker foreldrekaffe og denslags? Vel, i de barnehagene jeg har jobbet så er det et ønske fra foreldrene, og vi har fått kritikk dersom vi ikke har arrangert noe. Vel, til lags åt alle kan ingen gjera.
|
|
|
|
#434 |
|
maler
|
Sv: Henter du barna i tide?Sånne foreldrekaffeopplegg kan være ganske fint hvis det legges ganske nær stengetid og at opplegget er litt fleksibelt. Det verste er opplegg som starter kl 14 og hvor det vesentlige foregår mellom 14 og 1415 i form av en eller annen opptreden man absolutt bør få med seg. Når det i stedet er utstilling av ting barna har laget, evt med mulighet til å kjøpe, litt kaffe og uformell servering helt på slutten av dagen så det ikke blir rart at noen kommer og noen går, synes jeg det er fine arrangement. Jo nærmere åpnings- og stengetid man legger foreldrearrangementene, jo mindre trøbbel skaper de og jo færre skuffede barn blir det.
|
|
|
#435 |
|
Tittel og tittel....
|
De gangene vi har foreldrekaffe har vi det fra 15-16 og evt underholdning så sent som mulig. Det betyr at dersom noen kommer 15.55 så rekker de fint å sette seg ned med en kaffekopp fordi barnehagen uansett ikke stenger før 16.30.
|
|
|
|
#436 |
|
maler
|
Det er sånn det var i den siste barnehagen vi brukte til de to store også, og det synes jeg er kjempefint. Jeg har vært borti at slike arrangement legges til 14-1430-1500 og med underholdninga først slik at de som vil gå tidlig får muligheten til å gå. Vi har nok flex til at dette alltid går bra, men irriterer meg gjør jeg likevel, og jeg har flere ganger samlet barn vi kjenner som ikke har foreldre med fleksible jobber. Så de skal slippe å sitte helt alene.
|
|
|
#437 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Det blir for dumt å aldri arrangere slike ting i barnehagen, synes jeg. Det er en forsvinnende liten del som aldri kan møte, det er iallfall mitt inntrykk. Vi har iallfall langt flere foreldrekaffeer vi ikke har vært på enn de vi har møtt på, og Luciafrokost har vi bare fått med oss èn gang, (hatt barnehage/skolebarn siden 2001) likevel synes jeg ikke at de bør kutte ut alle slike sosiale ting. |
|
|
|
|
|
#438 |
|
I endring
|
Sv: Henter du barna i tide?Hos oss pleier slikt å være mellom 10-12 og da skjønner jeg ikke at det passer for noen, men hadde det vært i forbindelse med bringing/henting så hadde kansje jeg også sett lysere på det.
|
|
|
#439 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Eg mistenker barnehagen for å gjere nett dette for å få tidleg fri ein gong i mellom. Når dei legger opptreden til klokka to til kvart over to, så er dei fleste barna ute av barnehagen til klokka er seinast tre. Det er begrensa kor lenge ein gidder/orkar/har tid til å vere på sånne ting. Og alle tar med seg barna heim på dette tidspunktet. Ingen går tilbake på jobb for så å komme igjen og hente barna ein time seinare.
|
|
|
#440 |
|
Tittel og tittel....
|
Hadde det enda vært slik som du skisserer, men det jeg opplever er at jeg ALLTID jobber overtid på slike ting. Vi har aldri tenkt at vi skal arrangere en foreldrekaffe for å få gå tidligere hjem nei. En annen ting er at vi ikke får lov til å gå hjem før barnehagen stenger uansett.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|