Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når fortelle om hvordan man lager barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-10, 13:06   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om hvordan man lager barn

Jeg hadde en lang pep-talk med kromosoner, at mennsker har X og Y og det er mannen som bestemmer kjønnet. Og hos fuglene er kjønnskromosonene Z og W (og her er det hunnen som bestemmer kjønnet). Tror de ramlet litt av lasset, men eldste spurte nå et par dager senere faren "Hvordan gjør du det når du bestemte at vi skulle bli jenter, pappa?" (Alltid fornøyelig å sette andre i en forklaringsknipe)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hos oss har den biten kommet helt naturlig, all den tid de er med å inseminerer dyr fra de er bitte, bitte små. De vet også at vi slipper oksen, til noen av dyra og hvorfor vi gjør det.

Hvorfor bruker dere både inseminering og okse? Trodde det vanligste var å gjøre enten eller? (muligens litt utdatert)

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva er den korrekte ordbruken? Vommen? Midtpartiet? Ja, for det er vel ingen som går rundt og sier at de har barn i livmoren?

Jeg er enig med deg, men akkurat når det gjelder unger ville jeg kanskje ha presisert at det var noe annet enn magen (slik at de ikke tror de må spise frøene, vil tro det er en vanlig misforståelse for barn.)

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Ta det når dei spør. Dattera til kjæresten spurte her og kjæresten forklarte i detalj. Han toppa det heile med å svare følgande når ho sa æsj: "Det er veldig deilig også!"

Akkurat det vet jeg ikke om jeg hadde giddet å presisere, det forekommer meg like unødvendig som å fortelle de et godteri smaker bra - de oppdager det selv, kan ikke tenke meg noe annet. (Ikke kritikk, bare slik jeg tenker.)

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Vi lager bildebok. :grundig:

Send den inn til et forelag også! :økonomisk:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.