|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#461 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Har funnet en dikt bok av Gustav Lorentzen på biblioteket, den heter hest i huset og femåringen som elsker alt med rim og regler for tiden, han ler godt over disse morsomme versene.. Det gjør forresten mammaen og.... |
![]() |
![]() |
#464 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Harry Potter og føniksordenen. Jeg hadde egentlig tenkt å vente litt til med den, men ungene maste jo noe så vanvittig. Lillesøsters kronargument var intet kunne være mer naturlig enn å lese bok nr. fem når hun nå hadde passert fem selv.
#465 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har tatt en pause fra Narniabøkene og lest litt forskjellig. Nå har vi akkurat lest ferdig Roald Dahls Den fantastiske Mikkel Rev - den var en stor hit hos både tre- og snart seksåringen (og hos opphavet).
#466 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Hedvig og Max- Olov leser vi nå.
#469 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Les "Otto er et nesehorn" for begge jentene, men 7 åringen er mest interessert, 4 åringen vil heller ha småbøker, så da vert det det i tillegg. Oda på 7 les "Rampete Robin" sjølv i tillegg.
#470 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Sidespor for Osloboere og -besøkere: Momo - kampen mot tiden går som teaterforestilling i Frognerparken for tiden(!). Info og billetter her.
#471 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå leser vi Heksene. Eldstemann er veldig skeptisk til damer for tiden. |
![]() |
![]() |
#472 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Kardemomme by. Jeg flirer av politimester Bastian sosm stresser rundt og "har så meget å tenke på!".
#473 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser stort sett korte bøker, som Tassen, Lillesøster, Karsten og Petra, Gruffalo osv. osv. Men ved legging nå så har jeg bestemt meg for å legge bort bøkene og heller fortelle historier jeg dikter opp selv, fin trening for meg det, og kanskje gøy for ungene? Håper det.
#474 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg har akkurat lest ferdig SVK for Poden - den laget pause i lesingen av Trollmannen fra Oz, som vi dermed skal tilbake til med det første. Mannen holder på å lese Ole Lund Kirkegaards Frode og de andre skøyerne for ham, og Poden selv leser Øystein Dolmens Knutsen og Ludvigsen og den gale bergenser, og er ferdig med Kurt blir grusom og Kurt koker hodet.
#475 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Akkurat nå veksler vi mellom Harry Potter (første boken) og den andre Knerten-boken. Storebror var overlykkelig da han fant resten av Knertenserien i bokhyllen hjemme hos mormor og morfar.
#476 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Maris svarteste tanke for minstemor. |
![]() |
![]() |
#477 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?A nest for Celeste, Hery Cole.
#478 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg har nylig begynt å lese Doktor Proktors prompepulver for Poden. (Og farmor har såvidt begynt på Jorden rundt på 80 dager som kveldslesing for ham, men den ble dyttet til side av nyinnkjøpte Harry Potter-lydbøker.)
#479 |
levelandas.wordpress.com
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Landås, Bergen
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Harry Potter akkurat nå. Og jeg vil gjerne slå et slag for et par bildebøker (selv om du sa at vi ikke fikk lov): Ulla hit og dit og Garmanns hemmelighet. De vil ha dem om igjen og om igjen. Både tiåringen og sjuåringen. En gammel klassiker som storesøster elsket: Kysse, sa Heidi av Tone Kjærnli. Den er uslåelig for romantisk anlagte barn. Dessuten har vi nylig lest ei gammel bok av Anne Holt. Jeg fant den på loftet, og den fortjener å bli hentet fram fra sin anonyme tilværelse: Bernhard Pinkertons store oppdrag.
#480 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har begynt på Harry Potter, fenger veldig. Sist redigert av Ina : 15-08-10 kl 11:11. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|