Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 14:29   #441
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd III

Nyydelig sekstiårsgave og bukse. Dere er så flinke!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 15-06-10, 21:02   #442
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ok her kommer jeg med mitt. Det er litt flaut her når jeg ser deres enorme fantastiske prosjekter, men jeg er jo stolt da, og føler for å skryte.

Jeg har blitt så avansert at jeg strikker til andre Neida, men venninnen min sin jente, (FORLOVEREN MIN FAKTISK) blir to år i juli. Jeg vet hun strever med å strikke selv, elsker hjemmestrikk og har nesten ingen til å strikke for seg, så jeg har strikket en singlet i ull/silke. Den har sine små feil, men den skal jo være under klær og dermed håper jeg det går bra.

Den er lavendelblå.

Og Boleroen til meg selv i mor signe mønster. Den ser litt ut som et teppe

Dette har tatt meg ca seks uker. Med strikking omtrent hver dag. Eller, jeg kunne hatt to singleter, jeg startet på fire prosjekt med det garnet...

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 20-06-10, 00:25   #443
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ser ut som du har brukt samme oppskrift som meg, Sybil.
Dette ble ferdig i dag. Brukte 55 gram Silkbloom fino til sammen, et helt utrolig deilig garn som jeg bare må kjøpe mer av selv om det var steindyrt...

Gammel 20-06-10, 23:35   #444
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Ja, det er Silkbloom Fino jeg og brukte. Hvor kjøpte du det?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 21-06-10, 12:41   #445
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Lenge siden jeg har lagt inn noe her. Her er noe av det jeg ha laget i det siste:

To vesker, et "skjerf/pynt/smykke" (aner ikke hva jeg skal kalle det), trollkjole, og hundepute.

Gammel 21-06-10, 13:11   #446
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tunika i størrelse 2 år. Strikket etter en oppskrift som heter Elvira, kjøpes på rasmilla.dk.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 21-06-10, 20:14   #447
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tunika i størrelse 2 år. Strikket etter en oppskrift som heter Elvira, kjøpes på rasmilla.dk.

Jeg har også strikket den, i str 4 år, men min er da så mye kortere? Og en del videre, tror jeg. Jeg er ikke kjent som en som strikker særlig løst, så skjønner ikke helt hvor jeg har bomma. Men den sitter pent på likevel.

Fin farge! Frøkna her i huset var ikke overbevist om at brun var den riktige fargen

Gammel 22-06-10, 22:03   #448
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Selvkomponert bolero til størstejenta.

Gammel 22-06-10, 23:07   #449
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har også strikket den, i str 4 år, men min er da så mye kortere? Og en del videre, tror jeg. Jeg er ikke kjent som en som strikker særlig løst, så skjønner ikke helt hvor jeg har bomma. Men den sitter pent på likevel.

Fin farge! Frøkna her i huset var ikke overbevist om at brun var den riktige fargen

Det er vanskelig å bedømme bredde og lengde utfra et bilde uten holdepunkter, da. Kjolen er ganske vid, og jeg har faktisk holdt meg til lengdemålet ogås. Størrelsen er ikke mer enn 2 år. Kjolen er ikke veldig stor.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 23-06-10, 00:55   #450
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Det er vanskelig å bedømme bredde og lengde utfra et bilde uten holdepunkter, da. Kjolen er ganske vid, og jeg har faktisk holdt meg til lengdemålet ogås. Størrelsen er ikke mer enn 2 år. Kjolen er ikke veldig stor.

Joda, men den ser veldig mye smalere ut enn min

Gammel 27-06-10, 14:58   #451
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har heklet ugler. Eller uglehoder. Brukt restegarn av ulik tykkelse og ulik kvalitet - det er liksom ikke så viktig - og så bare heklet i vei. Veldig greit prosjekt å ha med i veska når jeg mistenker at det kan bli noe venting (hos legen f eks).

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 27-06-10, 15:10   #452
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Så kule de uglene var!

Klarer du å gjenfortelle lett hvordan du lager dem?

Gammel 27-06-10, 16:02   #453
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Klarer du å gjenfortelle lett hvordan du lager dem?

Det kan jeg. Du kan også finne oppskriften her om du vil laste den ned.

Fremgangsmåte - sånn ca: Jeg hekler i sirkel og øker nok til at sirkelen forblir flat. Hekler til den er passe stor - i oppskriften står det ca 4,5 cm. Da hekler du videre uten å øke og du får etterhvert en 'bøtte'. Når veggene i bøtta er like høye som bunnens diameter, avslutter du, syr på øyne og stuffer hodet. Sy sammen i toppen - ta noen ekstra sting i hvert hjørne for å lage 'ørene'. Start bak på hodet - et lite stykke ned - og hekle 'flappen'/'håret'. Når den kommer opp over hodet feller du av litt etter litt til den er i den spiss. Fest flappen foran - og gratuler deg selv med velgjort jobb.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 28-06-10, 10:59   #454
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Standard

Skilpadda vår... Den fikk ikke øyne denne gang - men er vel også litt for testskilpadde å regne. Neste blir bedre.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 30-06-10, 18:28   #455
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Genser til eldstejenta, enkel og uten oppskrift.
Strikket i Wollmeise, nesten to hesper. Veldig stas at jenta og den flerfargete hespa bærer samme navn, og det i tillegg er yndligsfagene hennes.

Dessverre bare mobilbilder, så fargene ytes ikke rettferdig het i det hele tatt.

Gammel 08-07-10, 16:31   #456
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Standard

'Strikket' armbånd og lagt til en rad med perler. Det er brukt en del allerede - slik armbånd blir i starten. Så glemmer jeg dem...

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 13-07-10, 01:11   #457
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Jakke i lace-garn. Den er kjempelett og veier kun 100 g.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 18-07-10, 13:47   #458
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Standard

Jeg har strikket meg et nytt skjerf i Noro-garn. Jeg har et fra før, men det brukte jeg bare to nøster til så det ble litt kort og smalt. Dette er av fire nøster. Litt bredere og mye lenger.

Og så er jeg ferdig med et skjerf i lys grønn mohair. Hadde kjøpt noe garn på Stoff og Stil som jeg syntes jeg nå kunne strikke opp - og dette mønsteret er jo så enkelt.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 19-07-10, 10:35   #459
Kohana
Nybegynner

Kohana sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Kohana er litt kul
Standard

Jeg er ferdig med ullbukse og genser i Baby merino fra Drops.

Denne oppskriften

Samme gammelrosa farge på genser og bukse, bare tatt i helt forskjellig lys.

Snella og Petronella - knapper : frk. snuppe lupp

Kohana er ikke aktiv  
Gammel 19-07-10, 18:48   #460
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Så masse nydelig strikk
Skulle ønske fingrene mine jobbet litt raskere, og at tålmodigheten min tillot litt tynnere pinner!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.