Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-10, 22:12   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Selvsagt er det ikke galt.
Jeg syns likevel ikke det er rart at en barnehageansatt reagerer på at en lærer som har sommerferie kommer pustende og pesende inn døra 10 minutter etter at vi har åpnet med 3åringen på slep og proklamerer at de har forsovet seg. Forsovet seg fra hva liksom? Det hører med til historien at samme forelderen idet vedkommende gikk ut døra sier at nå skal det bli godt å komme hjem og lese avisa og slappe av. Og når det for samme foreldrepar var fryktelig vanskelig å sette opp 2 ukers sammenhengende ferie når begge gikk hjemme, ja da er det noe galt en plass.

Nåh. Jeg skjønner at dere tenker sånn. Samtidig må man være åpen for at det kan være noe man ikke har oversikt over i totalsituasjonen.

Men jeg befinner meg i rollen som en forelder som ofte henter sent og som ikke gir barna mine lang sommerferie sammenhengende utover de 3 pålagte ukene. Og jeg må protestere litt på enkelte undertoner i denne tråden i forhold til hva slags holdninger og prioriteringer foreldre som meg har. Og i forhold til at det er litt synd på de barna som blir hentet sist. For det er veldig forskjellig fra slik jeg opplever det.

Men jeg er helt enig med blant annet Majsa i at hvis det totale stressnivået i familien er høyt slik at man ender med skuldrene godt oppunder ørene hele gjengen, er det på tide å se på om det er mulig å gjøre noe med totalsituasjonen, om det er å redusere antallet fritidsaktiviteter, flytte nærmere jobb, bytte barnehage eller jobb eller gå nedi stillingsprosent.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.