Sv: Henter du barna i tide?
Å kalle foreldre som kommer for sent hensynsløse idioter syntes jeg er å dra alle over en kam. Jeg vil tro (mulig jeg er godtroende) at 99% av alle foreldre ønsker det beste for barna sine - og har ingen intensjon om å såre barna sine ved å komme forsent for å hente ungene i barnehage. Ja, jeg forstår at det er mye planlegging i en barnehage, for som regel så har man avdelingsmøter ila uken også. Og jeg syntes det er supert at man legger mye tid og arbeid i å tilrettelegge dagen for barna våre - at disse skal ha det bra, men jeg finner det rart at man stenger HELE barnehagen i 5 dager pr år for å gjøre nettopp dette. Og ja, jeg er helt enig i at ansatte i barnehager gjør en fantastisk jobb til en elendig lønn. Men det er ikke kun profittrelaterte bedrifter som har behov for planlegging. Men mange av disse bedriftene har ikke mulighet til å stenge flere dager i året for å planlegge. Jeg anser både bhgtilbudet og SFO tilbudet i kommunen hvor jeg bor som strålende, jeg har stor respekt for de ansatte og den fantastiske jobben de gjør, og jeg anser begge tilbud for en tjeneste jeg betaler for - slik at barna mine skal ha det fint ila dagen, og da vil jeg ha meg frabedt å bli kalt en hensynsløs idiot fordi jeg kommer forsent pga kunder på min jobb som kommer forsent fordi de ble sittende 30 minutter over tiden i ventekø hos tannlegen e.l.