|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Far "skulle-bare" og kom 20 minutter forsent til å hente W en gang. Flaks for ham at styrer hadde mistet nøklene sine og ikke kom noe sted.
For meg(oss) er fritiden viktigere enn eventuelle overtidspenger. Jeg har selv barn som skal hentes, både de og vi har avtaler og aktiviteter på ettermiddagen og dagene våre er like travle og viktige som de som har barn i barnehagen min.
Vi har fast arbeidstid, og arbeidstid og åpningstid er lik. Når jeg starter på tidligvakt 6.45 åpner også barnehagen, og vi må få til å åpne samtididg som vi tar i mot de som kommer tidlig. Dersom jeg er tidlig ute, noe jeg som regel er jobber jeg de femten minuttene uten lønn. Dvs at jeg åpner alle dører, triller ut vogner, setter ned stoler og benker, slår på alle lys, setter på en vaskemaskin og gjør i stand til frokost. Det betyr at jeg kan sette meg ned med ungene når de kommer og vi får en hyggelig frokoststund - noen ganger også med en kopp kaffe.
Å komme forsent pga uforutsette hendelser kan selvfølgelig skje all, men det er mange som spekulerer i å hente akkurat 16.45.
Jeg har vært med på at et barn ikke ble hentet engang fordi far spillte golf. Han var så godt i gang ... Halvannen time forsent, pga en runde på golfbanen!
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Henter du barna i tide?
Det der er bare trist ... Uff, får helt vondt i magen av sånt jeg. Stakkars små. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Henter du barna i tide?
Jeg tror ikke så vondt om foreldre at jeg tror det er så mange som spekulerer i å hente barna sine seint. Mange av oss har lange arbeidsdager. Jeg har så lange arbeidsdager at barnehage-alternativet ofte utgår, og jeg må betale for annen barnepass i tillegg. Alle foreldre har ikke 6-7 timers arbeidsdag (som synes å ha blitt veldig vanlig...) noen må faktisk oppholde seg på jobb fra 0730- 16/17. Enkelte av oss har sågar innimellom 14 timers arbeidsdag, og selvsagt forventer jeg meg ikke at barnehagen skal holde åpent for meg de 14 timene.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|