Sv: Henter du barna i tide?
I barnehagen vår ER det bøter dersom man kommer for seint. I barnehagen vår kommer ALDRI noen for seint, og henter man kl 17 som er stengetid, så er det flaks om det i hele tatt er noen barn eller ansatte der. I vår barnehage er det nærmest konkurranse om å hente tidlig, og jeg vet at mange av foreldrene som har lang reisevei til jobb (30 min. eller mer) må reise FØR arbeidsslutt for å rekke barnehagen...vet ikke hvor riktig jeg synes dèt er heller...
Barnehagen vår er på papiret dessuten en s.k Flexi-barnehage, dvs. de skal egentlig kunne holde åpen til 21. Jeg tviler sterkt på at det ville blitt godt mottatt dersom man som foreldre sa i fra at jeg vil hente ca. kl 20 hele neste uke...
Jeg mener at den barnehagen vår burde kommunisere ut åpningstiden fra 0700-2100 TYDELIG. Når snor de seg unna best det går for at de egentlig ikke har lyst til å holde åpent så lenge....og så lenge alle henter før 17 og helst før 16, så er alt såååå mye mer behagelig. Nå er det slik at det bare er flaut å måtte innrømme at man har behov etter kl 17 noen ganger. Jeg som jobber til alle døgnets tider hadde verdsatt en slik barnehage, og jeg vet at omtrent halvparten av foreldrene i barnehagen vår er skiftarbeidere i en eller annen form (Gardermoen ligger rett ved - de fleste jobber enten der eller i Oslo). Så den som tør å satse utradisjonellt og satse på en langåpen barnehage her oppe i Gardermo-området ville kunne gjøre god butikk tror jeg....
Litt forsinkelser innimellom må også barnehageansatte forvente seg, og akseptere, og faktisk helt utan at det skal føles flaut for foreldrene dersom det ikke skjer til stadighet... akkurat som alle vi andre som også innimellom blir forsinket i jobben vår. Det hadde vært innmari deilig å vri om nøkkelen på jobb og bare si "sorry, stengt. Arbeidstiden min er over" og reist, men slik fungerer ikke real life alltid.