Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Margarin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 11:04   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Margarin

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er jo egentlig helt absurd, hele margarinkonseptet. Man skal altså gjøre ett eller annet med olje, slik at den stivner og får gulfarge og smak som skal minne om smør. Margarinen er egentlig hverken gul eller syrlig eller fast, slik smør er helt av seg selv.

Så vidt jeg har skjønt så ble margarin laget fordi det skulle være lettere for soldater å ha med i felten. Smør var for dyrt, og olje i glassflasker var upraktisk. Derfor lagde man margarin av olje, som kunne pakkes i papir slik som smør.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hovedpoenget med Bremykt er vel at det er mykere rett fra kjøleskapet, men det løser man jo lett som en plett ved å IKKE ha smøret i kjøleskapet.

Jeg er ikke superbegeistret for smaken av mykt smør, jeg liker det kaldt, men det er vanskelig. Glittermannen kan ikke fordra smaken og konsistensen av romtemperert smør. Derfor bruker vi Bremykt eller Bregott på brød, som ingen av dem har noe som helst med margarin å gjøre. Det er rett og slett smør og rapsolje, intet mer, intet mindre.

Til baking og steking bruker vi smør.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men jeg tviler på at de 30 % med olje er kaldpresset og er skeptisk pga. det.

De er ikke kaldpresset, jeg har mailet dem og spurt. Sånn sett er det jo ikke det aller beste, men det er et "onde" jeg er villig til å leve med.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.