|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MargarinSom kloke Mim sier, smør er et rent naturprodukt og selvsagt mye sunnere enn "kjemisk bearbeidet" margarin. Jeg synes dette bildet sier det meste.
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: MargarinJeg sender smør med minsten i barnehagen. Mine får ikke spise margarin.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 21-06-10 kl 22:32. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Margarin
Gjør du? Jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt den tanken, men det burde jeg jo gjøre! I det minste si at minsten ikke skal ha margarin, han spiser jo uansett bare smørepålegg (leverpostei, baconost osv) i barnehagen. De får lunsj der, men frokost må de ha med, og da er det jo selvsagt skikkelig smør på skivene.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Men har du tatt det opp med barnehagen? Og hørt om de kan bytte til smør?
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg har ikke turt, for jeg gjorde det i eldste sin barnehage og de så på meg som om jeg var en alien. Smør er da faaarlig, og jeg orker faktisk ikke å alltid ta den diskusjonen, for jeg må jo forsvare og forsvare, de skjønner det ikke. Ungene får jo høyt kolesterol og dør som 40-åringer om man gir dem smør. Dessuten tror jeg endel foreldre hadde steilet om barna fikk smør i barnehagen, så jeg tror ikke de hadde byttet uansett.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|