Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Unødvendig utstyr til vogn og baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-10, 14:05   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unødvendig utstyr til vogn og baby

Jeg høyner med å ha sett en baby i voks-i-pose på sommeren. Igjenkneppet
Jeg ble stum rett og slett.

Ellers er jeg glad det ikke fantes så mye fiksfakseri til vogner da jeg hadde baby : oldis:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 14:19   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ofte tenkt at det hadde vært kjekt med en slags rullegardin. Da tenkte jeg på en som gikk fra kalesjen som kanskje kunne festes på håndtaket - sånn at man fikk skjermet sola. Disse parasollene er det ikke mye vits i - og når man befinner seg på kanariøyene midtsommers er det faktisk ganske viktig å få blokkert sola ute.

Men selvsagt ikke ved å lage et trykkammer der inne.

Gammel 18-06-10, 20:01   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har ofte tenkt at det hadde vært kjekt med en slags rullegardin. Da tenkte jeg på en som gikk fra kalesjen som kanskje kunne festes på håndtaket - sånn at man fikk skjermet sola. Disse parasollene er det ikke mye vits i - og når man befinner seg på kanariøyene midtsommers er det faktisk ganske viktig å få blokkert sola ute.

Men selvsagt ikke ved å lage et trykkammer der inne.

Man kan få kjøpt solskjermer, i både små og store varianter.

F.eks. disse:

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 20:27   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

F.eks. disse:

Den var lur!
Har tenkt på å kjøpe parasoll, men syns liksom det virker litt styrete. Når man kjører vognen litt rundt på man jo regulere på den hele tiden da. Da hadde det vært kjekt med en kalesje som gikk litt lenger ned.
Myggnettingen gjør det jo litt mørkere, men skarp sol blir skarpt nedi der okke som.

Om det er sol i øynene til tulla legger jeg helseteppet halvt over feks for å skjerme. Lettere å flytte det fra side til side enn å flytte en parasoll.

Men helt ærlig, har dere sett folk med klesklyper rundt åpningen? Det har jeg aldri sett. Heller ikke tykke tepper. Helsepledd seg jeg tonnevis av, og jeg syns ikke noe om å ha de tett over åpningen når barnet sover der lenge. Når det i tillegg er myggnetting OG regntrekk over tenker jeg at det ikke er bra.

Gammel 18-06-10, 20:40   #5
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt off-topic, men sånne skjermer som Arkana viser er veldig kjekke. Kjøpte nettopp en som ligner den nederst på ebay, og den passer fint både på Mistralen og TFK-en. Orket ikke å kjøpe parasoll, så for meg at det var styrete.

Gammel 21-06-10, 19:06   #6
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

F.eks. disse:

Jeg har brukt denne på Oth-en; både bag-en og på sittedelen. Den er genial og har overhode ikke hatt behov for å dekke til med andre ting. Jeg synes ikke noe om å se vogner hvor hele åpningen er dekket med tykke tepper og andre tette ting. Greit nok å ha et helseteppe hengende delvis foran for å stoppe lys/sol inn, eller å ha et lett teppe foran akkurat når barnet sovner, men denne solskjermen genial til begge. Lillebror fikk det godt og mørkt inne i vognen når vi brukte denne og han skjønte fort at når den ble festet på så var det sovetid. Anbefales!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 14:26   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg høyner med å ha sett en baby i voks-i-pose på sommeren. Igjenkneppet
Jeg ble stum rett og slett.

Ellers er jeg glad det ikke fantes så mye fiksfakseri til vogner da jeg hadde baby : oldis:

Hvis du snakker sommer som i juni 2010, sover min ettåring i voksipose i barnehagen ennå. Ikke svett eller overopphetet. Men det sier vel mer om været enn noe annet er jeg redd.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.