Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uforklarlige hendelser og prester

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 22:51   #261
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uforklarlige hendelser og prester

Kan du fortelle hvilket land du snakker om?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:52   #262
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kan du fortelle hvilket land du snakker om?

Hvorfor er det viktig for deg å vite hvilket land det er?

Gammel 15-06-10, 22:57   #263
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maryan, her.

Hvorfor er det viktig for deg å vite hvilket land det er?

Fordi da vet jeg kanskje mer om samfunnet du beskriver, språket og om det er hold i historien din.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 23:00   #264
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Du stoler altså ikke på det jeg forteller.
Dette dreier seg om Madagaskar.

Gammel 15-06-10, 23:51   #265
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men som sagt - her kommer vi aldri til å bli enige, og derfor gadd jeg heller ikke å begynne å brukte tid på dette i utgangspunktet.
For meg er det egentlig revnende likegyldig hva dere tror og mener.
Men det må jo også være lov for oss andre å mene annerledes.

Det er INGEN som har prøvd å overbevise deg om noe og det er KLART at ingen skifter livssyn utfra en beretning på nettet.

Men det som det er spurt om: HVILKE TANKER gjør DU deg når du vurderer hva som har RASJONELLE forklaringer og ei?

Kan du ta og hoppe ut av martyrrollen? Det er da pinadø ikke mulig å diskutere uten at man hopper inn i den. Sånn snurthet over at folk ikke bøyer seg flat og uten videre tror på alt er jammen meg en god lakmustest på at man virkelig ikke er vant til å tenke vitenskaplig.

Gammel 16-06-10, 00:37   #266
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Måkke bli så sinna, Esme. Sånne store bokstaver er svært forstyrrende her på FP.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 02:55   #267
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er INGEN som har prøvd å overbevise deg om noe og det er KLART at ingen skifter livssyn utfra en beretning på nettet.

Men det som det er spurt om: HVILKE TANKER gjør DU deg når du vurderer hva som har RASJONELLE forklaringer og ei?

Kan du ta og hoppe ut av martyrrollen? Det er da pinadø ikke mulig å diskutere uten at man hopper inn i den. Sånn snurthet over at folk ikke bøyer seg flat og uten videre tror på alt er jammen meg en god lakmustest på at man virkelig ikke er vant til å tenke vitenskaplig.

Bare for å ha en ting klinkende klart: Jeg har ikke inntatt noen martyrrolle, og kommer nok heller ikke til å gjøre det. Kan ikke fatte hvor du kan lese martyrrolle inn i det jeg skriver.
Ikke er jeg det minste snurt heller. Jeg er nemlig virkelighetsorientert nok til å forstå at ikke alle mener det samme som meg, og jeg har heller ikke som intensjon at vi skal ende opp med samme mening.
Og siden det ikke har vært spurt generelt etter mine måter å vurdere på tidligere, har jeg holdt meg til saken det her var snakk om.
Og jeg har allerede sagt noe om hva jeg har vurdert det ut i fra.

Gammel 16-06-10, 09:43   #268
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Maryan. Man kan mene og tro hva man vil om det overnaturlige, men det å snakke slik til folk som velger å fortelle kommer det ikke noe bra ut av.

Jeg synes det mest interessant delen av fortellingen til Maryan var at kvinnen ble redd. Ellers er jeg nysgjerrig på hva som ble fortalt, Maryan? Ble det snakket til noen annen i rommet? (Var det noen som ble adressert spesifikt?) Eller var det mer i form av en tale, monolog? Sa stemmen noe "viktig"?

Gammel 16-06-10, 15:36   #269
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare for å ha en ting klinkende klart: Jeg har ikke inntatt noen martyrrolle, og kommer nok heller ikke til å gjøre det. Kan ikke fatte hvor du kan lese martyrrolle inn i det jeg skriver.
Ikke er jeg det minste snurt heller. Jeg er nemlig virkelighetsorientert nok til å forstå at ikke alle mener det samme som meg, og jeg har heller ikke som intensjon at vi skal ende opp med samme mening.
Og siden det ikke har vært spurt generelt etter mine måter å vurdere på tidligere, har jeg holdt meg til saken det her var snakk om.
Og jeg har allerede sagt noe om hva jeg har vurdert det ut i fra.

Du har rett, det ble for krasst.

Beklager Maryan, jeg tok ut irritasjon fra tidligere diskusjoner innenfor dette området på deg. Jeg burde ha latt være å skrive det siste innlegget.

Gammel 16-06-10, 17:21   #270
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg legger ut linken til siste artikkel i saken i lokalavisa under stor tvil!

Ja, det hadde vært flott om det å flytte huskene hadde skapt ro i denne saken. Nei, jeg tror det ikke - selv om jeg med egne øyne har sett det som skjer i barnehagen.

Åpenhet er vel og bra, men ikke for enhver pris.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 17:23   #271
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grindstuen håper en med å av-aktivisere området rundt huskestativet oppnår ro for de ansatte og brukerne av oppvekstsenteret

"Av-aktivisere"?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 17:50   #272
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh. My.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 19:40   #273
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du har rett, det ble for krasst.

Beklager Maryan, jeg tok ut irritasjon fra tidligere diskusjoner innenfor dette området på deg. Jeg burde ha latt være å skrive det siste innlegget.

Slapp helt av - ingen skade skjedd
Jeg lar meg ikke verken skremme eller tråkke på tærne, så det er helt i orden.

Gammel 16-06-10, 19:57   #274
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes det mest interessant delen av fortellingen til Maryan var at kvinnen ble redd. Ellers er jeg nysgjerrig på hva som ble fortalt, Maryan? Ble det snakket til noen annen i rommet? (Var det noen som ble adressert spesifikt?) Eller var det mer i form av en tale, monolog? Sa stemmen noe "viktig"?

Ja, det ble snakket til an annen person i rommet. Det ble på et vis provosert frem tale. Dermed var det jo ikke rettet spesifikt til en person, men til den som "tilfeldigvis" tok til motmæle. Budskapet i det stemmen sa var klart og tydelig, med sterk religiøs forankring.

Nå følger jeg spent med på om flytting av huskestativ og planting av busker kan gjøre noen forskjell ;-)
"Av-aktivisere" leser jeg i denne sammenhengen som å holde barn og voksne unna akkurat dette området.

Gammel 19-07-10, 22:46   #275
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hvordan går det i denne saken? Har den fått en oppklaring?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 23:42   #276
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

http://www.gd.no/nyheter/article5197938.ece

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 00:41   #277
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sannelig er Kasper på ferie. :Har nettopp lest hele tråden, ikke lagt merke til den før:

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 18:10   #278
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem fjerner spøkelsene i Pakistan forresten? Eller Kina? Hjelper det med fader vår der også?

Gammel 23-07-10, 18:11   #279
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fadervår heter det visst.

Gammel 23-07-10, 18:26   #280
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Det var ironisk ment altså Honeybunny. *forsikrer* Når det gjelder dette med å vigsle jord så aner jeg ikke. Men jeg har inntrykk av at enkelte gjør akkurat det som passer dem. Leker Gud f.eks. *evangeliesenter-TV-skadet*

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.