Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uforklarlige hendelser og prester

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 18:28   #241
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uforklarlige hendelser og prester

Jeg vil også drikke med Fnatten og Divine og Inagh! *trenger seg på* Men ikke kaffe. :urk:

Gammel 15-06-10, 18:46   #242
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Har bestyreren røyka eller?

Det oppsummerer egentlig det hele ganske greit, hvis man legger til presten og de andre ansatte som evt. er med på dette.

Gammel 15-06-10, 20:00   #243
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men, altså, jeg skjønner ikke helt. Er dette noe prester generelt synes er helt grei skuring? Har noen fra Den Norske Kirke reagert på dette? Jeg synes det høres meget merkelig ut at dette skal være noe Prest Hvermannsen går god for. Eller har de bare en litt alternativ prest på dette stedet?

Tja, biskop Solveig Fiske i Hamar bispedømme synes visstnok at dette er helt innenfor hva kirken kan bedrive. Selve liturgien som denne prosten har benyttet er skrevet av en annen biskop og beregnet nettopp på slike "urolige hus". Så det så.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:07   #244
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kunne skrevet mye om dette, men jeg ser at tråden har sklidd ut og det blir for slitsomt tidspunkt å hoppe inn i tråden med refleksjoner omkring dette+ at dette er refleksjoner jeg synes er vanskelig å ta på dette nivået i forumet.

Veldig synd, det er alltid interessant å høre hva du mener om ting.

Gammel 15-06-10, 20:35   #245
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo litt vanskelig for andre å bedømme, all den tid vi ikke var der, og fordi når du gjenforteller så går historien gjennom ditt filter som troende. Det betyr ikke at du utelater informasjon med vilje, men at du vektlegger andre ting i opplevelsen enn det en som ikke tror gjør.

Det kan så være, men til stede var det helt klart både skeptikere og ikke. Selv var jeg definitivt en skeptiker.

Gammel 15-06-10, 20:41   #246
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Så du mener at Kasper er så lettlurt at hvis man presenterer denne, eh, magikeren (jeg går ut i fra at du muligens ikke snakker om en illusjonist?) som den nye vaskehjelpen, så er det greit, lissom? Kasper catcher ikke alle energiene som denne magikeren utstråler, bare fordi man sier noe annet? Gådd.

Men det må da vel være for å eventuelt avsløre en av de ansattes tryllekunster vi her snakker om? Det var jo det det dreide seg om i denne tråden da jeg svarte.

Gammel 15-06-10, 20:47   #247
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Altså, du oppgir jo ingen opplysninger i det hele tatt. Var det hos et medium, f.eks? Det gir jo et annet spenn av mulige forklaringer enn om det var deg og en annen ute i skogen.

Men få høre da, hvilke rasjonelle, vitenskaplige, forklaringer du satte opp som mulige, og hvorfor de ble forkastet?

Nei, det var ikke hos et medium. Men det jo jo ingen grunn til at jeg skal gidde å fortelle deg dette. Du har allerede bestemt deg for at dette er en umulighet, og ville uansett ikke tro på det.
Hvorfor skal jeg da gidde å bruke tid på å beskrive dette mer.
Likevel kan jeg si deg så mye som at det var flere titalls mennesker til stede på et sted uten tilgang til elekriske og elektroniske hjelpemidler.

Gammel 15-06-10, 20:59   #248
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maryan, her.

Nei, det var ikke hos et medium. Men det jo jo ingen grunn til at jeg skal gidde å fortelle deg dette. Du har allerede bestemt deg for at dette er en umulighet, og ville uansett ikke tro på det.
Likevel kan jeg si deg så mye som at det var flere titalls mennesker til stede på et sted uten tilgang til elekriske og elektroniske hjelpemidler.

Seriøst, når du sier at du ikke fant en forklaring, så må man jo anta at du har lett etter en, og det må da gå an å fortelle hvordan du kom fram til en konklusjon. Om du landet på at dette var åndelig fordi opplevelsen var ny for deg, så underbygger du jo poenget mitt: Nemlig det at av alle de som sier at de ikke har funnet noen rasjonell forklaring, så har de så godt som aldri egentlig letet heller.

Gammel 15-06-10, 21:14   #249
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkelig. Først så påstår du at du vet at det ikke kan forklares vitenskapelig og utfordrer oss til å gjøre det, også vil du ikke fortelle detaljene rundt saken, eller hvordan du kan vite med sikkerhet at det ikke kan forklares. Du skjønner at det ikke fremstår som spesielt overbevisende?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:35   #250
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Seriøst, når du sier at du ikke fant en forklaring, så må man jo anta at du har lett etter en, og det må da gå an å fortelle hvordan du kom fram til en konklusjon. Om du landet på at dette var åndelig fordi opplevelsen var ny for deg, så underbygger du jo poenget mitt: Nemlig det at av alle de som sier at de ikke har funnet noen rasjonell forklaring, så har de så godt som aldri egentlig letet heller.

Jeg underbygger ikke min konklusjon med at hendelsen var ny. Jeg underbygger den med at det som fant sted ikke kan forklares rasjonelt. Ikke fordi jeg mangler kunnskap, forståelse eller rasjonelt syn på tilværelsen, men rett og slett fordi dette ikke har noen vitenskaplig forklaring.

Det trengs bakgrunnskunnskp for å forstå dette - dermed blir historien lang.

Vi snakker her om en kvinne, boende i en landsby _langt_ fra allfarvei. Hun hadde i hele sitt liv aldri vært utenfor denne landsbyen og et par av de nærmeste landsbyene rundt.
For de av dere som aldri har bodd på landsbygda i fattige land, vil det være vanskelig å tenke seg. (Vi hadde blant annet 8 timers biltur for å komme til postkassa, og var eiere av den eneste bilen i mils omkrets.)
Kvinnen hadde ingen andre impulser fra livet utenfor dette området, enn gjennom oss.
Hun var også en meget enkel kvinne. Ingen skolegang, ingen eiendeler bortsett fra stråmatta hun sov på, et sett med fillete klær og et par kokekar.
Landet hun bodde i har et språk med til dels meget stor variasjon i dialekter. Så stor at de fleste med ulike dialekter vil streve mye med å i det hele tatt kunne konversere fordi de ikke forstår hverandre.
Vi befant oss sør-vest.
Kvinnen kom inn i rommet som normalt, hilste og vekslet noen ord med oss.
Etter en tid blir hun veldig urolig. Hun begynner å hoie og skrike - nærmest i redsel.

I dette samfunnet er ånder og bestettelse en del av dagliglivet. Fedretro og åndeyrkelse er mer normalen enn avviket. Kulturen åpner for det og det er ikke noe som skremmer folk på samme måte som i vestlige kulturer.

Kvinnen forandrer seg totalt i løpet av et par minutter. Det smilende kvinnen som hilste hyggelig da hun kom, er nå blitt en livredd skikkelse med flakkende blikk og ukontrollerte bevegelser.

Så åpner hun munnen. Denne gangen er det en mann som snakker, men hennes munn beveger seg, stemmen kommer fra henne. En mørk mannsstemme med dialekt fra langt nord i landet. Dialekt, ord, tonefall, stemme, intellektuell språkbruk osv. Alt er annerledes, alt er fremmed. Kvinnen selv ser fortsatt like forskremt ut.

Dette utvilker seg til en samtale mellom "kvinnen" og en annen mann. En oppildnet samtale med høyt konfliktnivå. Etter en del argumentasjon frem og tilbake, viker mannsstemmen med sine argument, og sier han skal reise. Kvinnen faller sammen på gulvet (hun har sittet hele tiden), skjelvinger og spark opphører. Hun sier takk - denne gangen er det ingen tvil om at det er hun som snakker.

Senere, etter at hun har fått samlet seg og roet seg, er hun seg selv igjen.

Gammel 15-06-10, 21:37   #251
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Merkelig. Først så påstår du at du vet at det ikke kan forklares vitenskapelig og utfordrer oss til å gjøre det, også vil du ikke fortelle detaljene rundt saken, eller hvordan du kan vite med sikkerhet at det ikke kan forklares. Du skjønner at det ikke fremstår som spesielt overbevisende?

Jeg skjønner at dere ikke ser på det som overbevisende.
Men jeg skjønner også at selv om jeg nå faktisk har brukt tid på å forklare dere noe av det jeg har opplevd, så vil dere likevel ikke ønske å prøve å se på det som noe dere ikke kan forklare. Rett og slett fordi dere har bestemt dere for ikke å tro på annet enn vitenskap.

Gammel 15-06-10, 22:12   #252
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg underbygger ikke min konklusjon med at hendelsen var ny. Jeg underbygger den med at det som fant sted ikke kan forklares rasjonelt. Ikke fordi jeg mangler kunnskap, forståelse eller rasjonelt syn på tilværelsen, men rett og slett fordi dette ikke har noen vitenskaplig forklaring.

Det trengs bakgrunnskunnskp for å forstå dette - dermed blir historien lang.

Vi snakker her om en kvinne, boende i en landsby _langt_ fra allfarvei. Hun hadde i hele sitt liv aldri vært utenfor denne landsbyen og et par av de nærmeste landsbyene rundt.
For de av dere som aldri har bodd på landsbygda i fattige land, vil det være vanskelig å tenke seg. (Vi hadde blant annet 8 timers biltur for å komme til postkassa, og var eiere av den eneste bilen i mils omkrets.)
Kvinnen hadde ingen andre impulser fra livet utenfor dette området, enn gjennom oss.
Hun var også en meget enkel kvinne. Ingen skolegang, ingen eiendeler bortsett fra stråmatta hun sov på, et sett med fillete klær og et par kokekar.
Landet hun bodde i har et språk med til dels meget stor variasjon i dialekter. Så stor at de fleste med ulike dialekter vil streve mye med å i det hele tatt kunne konversere fordi de ikke forstår hverandre.
Vi befant oss sør-vest.
Kvinnen kom inn i rommet som normalt, hilste og vekslet noen ord med oss.
Etter en tid blir hun veldig urolig. Hun begynner å hoie og skrike - nærmest i redsel.

I dette samfunnet er ånder og bestettelse en del av dagliglivet. Fedretro og åndeyrkelse er mer normalen enn avviket. Kulturen åpner for det og det er ikke noe som skremmer folk på samme måte som i vestlige kulturer.

Kvinnen forandrer seg totalt i løpet av et par minutter. Det smilende kvinnen som hilste hyggelig da hun kom, er nå blitt en livredd skikkelse med flakkende blikk og ukontrollerte bevegelser.

Så åpner hun munnen. Denne gangen er det en mann som snakker, men hennes munn beveger seg, stemmen kommer fra henne. En mørk mannsstemme med dialekt fra langt nord i landet. Dialekt, ord, tonefall, stemme, intellektuell språkbruk osv. Alt er annerledes, alt er fremmed. Kvinnen selv ser fortsatt like forskremt ut.

Dette utvilker seg til en samtale mellom "kvinnen" og en annen mann. En oppildnet samtale med høyt konfliktnivå. Etter en del argumentasjon frem og tilbake, viker mannsstemmen med sine argument, og sier han skal reise. Kvinnen faller sammen på gulvet (hun har sittet hele tiden), skjelvinger og spark opphører. Hun sier takk - denne gangen er det ingen tvil om at det er hun som snakker.

Senere, etter at hun har fått samlet seg og roet seg, er hun seg selv igjen.

Hva mener du kan være mulige forklaringer, og når jeg mener mulige forklaringer så er det den listen man setter opp som forklaringer og som man da går nedover og stryker etterhvert som man finner de lite trolige. Jeg tenkte jeg skulle forklare litt mer nøye siden det virker så komplett vanskelig å få med seg.

Så det virker som at du bygger dette på to ting

*Det er umulig at kvinnen kan ha hørt andre dialekter
*Det er umulig at kvinnen kan snakke med mannsstemme

Til det første punktet: Det kan man ikke vite uten at man kjenner kvinnen veldig godt. Selv i bushområder kan man ha kontakt.
Kunne du språket og de forskjellige dialektene så godt at du kunne ha avslørt om hun snakket med aksent eller ei? Om hun derimot plutselig hadde snakket sognedialekt, da hadde jeg blitt mer i stuss altså.

Til det andre punktet: Det er et velkjent triks dette at medier kan snakke med annerledes stemme, mange av dem er rett så dyktige.

Eller hvordan tenker du?

Gammel 15-06-10, 22:17   #253
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel temmelig vanlig at mennesker med personlighetsforstyrrelser snakker med ulike stemmer. Det ville faktisk ikke falt meg inn at det var ånder, jeg ville trodd dama var schizofren.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:25   #254
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel temmelig vanlig at mennesker med personlighetsforstyrrelser snakker med ulike stemmer. Det ville faktisk ikke falt meg inn at det var ånder, jeg ville trodd dama var schizofren.

Og hvem sier at ikke schizofrene også kan være hjemsøkt av ånder? Tsk, tsk, Glitter, du er sååå trangsynt, altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:25   #255
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Som sagt tidligere er det veldig vanskelig for utenforstående å forstå hvordan samfunnet på dene plassen er bygget opp.
Folk har ikke reist. De har knapt truffet mennesker før det ble bygget en poliklinikk i denne landsbyen.
Av oss som var der av utenforstående, har vi totalt meget god kjennskap til befolkningen.
Og selvsagt kan hun ha hørt andre dialekter (men dog svært begrenset), men å snakke dem, forstå dem og i tillegg avansere det intellektuelle språket så til de grader er det utenkelig at hun kan ha gjort.
Infrastrukturen er bygget på oksekjerrefremomst, og folk ellers i landsbyen kan bekrefte at hun aldri har vært ute og reist.

Dessuten er dette bare en av flere hendelser der vi har hørt meget teknisk detaljerte beskrivelser av flyskrog ol.
Og ja, jeg behersker språket godt og kan fint skille dialektene. Dessuten var vi, som sagt, flere til stede blant annet folk som både har reist mye og bodd der i største delen av livet.

Og om dette var et medie - hvorfor visste ingen om det? Det finnes jo ikke noe privatliv i en landsby der de heldigste har små stråhytter.

Gammel 15-06-10, 22:30   #256
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Som sagt tidligere er det veldig vanskelig for utenforstående å forstå hvordan samfunnet på dene plassen er bygget opp.
Folk har ikke reist. De har knapt truffet mennesker før det ble bygget en poliklinikk i denne landsbyen.
Av oss som var der av utenforstående, har vi totalt meget god kjennskap til befolkningen.
Og selvsagt kan hun ha hørt andre dialekter (men dog svært begrenset), men å snakke dem, forstå dem og i tillegg avansere det intellektuelle språket så til de grader er det utenkelig at hun kan ha gjort.
Infrastrukturen er bygget på oksekjerrefremomst, og folk ellers i landsbyen kan bekrefte at hun aldri har vært ute og reist.

Dessuten er dette bare en av flere hendelser der vi har hørt meget teknisk detaljerte beskrivelser av flyskrog ol.
Og ja, jeg behersker språket godt og kan fint skille dialektene. Dessuten var vi, som sagt, flere til stede blant annet folk som både har reist mye og bodd der i største delen av livet.

Og om dette var et medie - hvorfor visste ingen om det? Det finnes jo ikke noe privatliv i en landsby der de heldigste har små stråhytter.

Uansett så har jeg jo kommet med rasjonelle forklaringer, det er du som kjenner til det som mener de som jeg har kommet med er lite sannsynlige, men du kan faktisk ikke si at det er umulig. Og det at du da velger å mene at det er mer sannsynlig at det er en ånd enn at kvinnen har fått med seg andre dialekter er virkelig et livssynsspørsmål altså. Du kan ikke bruke dette eksemplet og si at det ikke finnes rasjonelle forklaringer, det er jo en ganske så standard medieforestilling. Grunnen til at det er mindre sannsynlig er at hun befinner seg i bushen og at man tenker at man ikke er så dyktig der.

Helt ærlig spørsmål: Hadde du blitt mer i stuss om kvinnen hadde snakket sognedialekt?

Gammel 15-06-10, 22:35   #257
Slettet bruker
Passiv

Standard

Milde himmel. Jeg er med Esme. Jeg hadde vært imponert om damen hadde klinket til med norsk og Vinjedialekt. (Sogn er for enkelt.)
En annen dialekt enn et språk hun kan og sterkt forvridd stemme? Sårri - det er ikke nok.

Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:43   #258
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Saken er den at jeg hadde faktisk ikke syntes det var noe mer eller mindre merkelig om hun hadde snakket en hvilken som helst norsk dialekt.
For henne er den dialekten vi hørte ikke noe mer tilgjengelig enn en norsk dialekt. Språket er såpass forskjellig, og mulighetene for kontakt med omverdenen (også eget land) er ikke til stede for folk i slike områder.

Men som sagt - her kommer vi aldri til å bli enige, og derfor gadd jeg heller ikke å begynne å brukte tid på dette i utgangspunktet.
For meg er det egentlig revnende likegyldig hva dere tror og mener.
Men det må jo også være lov for oss andre å mene annerledes.

Gammel 15-06-10, 22:45   #259
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du er altså så sikker? På at det ikke var en omstreifer innom med slik dialekt da hun var barn? Du har såpass kontroll på hele livet hennes?

Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:50   #260
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du er altså så sikker? På at det ikke var en omstreifer innom med slik dialekt da hun var barn? Du har såpass kontroll på hele livet hennes?

Ja, jeg er sikker. Vi snakker om et lite samfunn der alle kjenner alle. Alle er vokst opp på samme sted, har sovet under de samme trærne osv.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.