|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Jeg har høyrød vest, linskjorte, "gammelt" forkle, sort stakk og blå jakke. Bunaden min er todelt. Ville ikke ha den sydd sammen. De er veldig flinke i Kristiansund. Men synes bunadene begynner å bli fryktelig dyre. Jeg kjøpte denne jakka for 2 år siden til litt over 5000,-. Nå koster den 11 000,- !!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Så fint med flere innspill! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Jeg har den gamle bunaden, med rød vest (ikke den som er på det første bildet) grønt forkle (som nesten er umulig å få tak i i dag) og svart skjørt med rød skånningskant. (Som den røde kanten kalles). Da min bunad ble sydd veide jeg 36 kilo og var en mager liten konfirmant, så den har vært utsatt for omfattende omsyinger. Nå kan den ikke syes ut mer så jeg må ned i vekt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|