|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streikerett?
Nettopp! og er det en ting som bør være i førsteprioritet for oljearbeidere i Nordsjøen, så er det vel nettopp sikkerheten....Derfor ler jeg av folk som makter å irritere seg over velbetalte oljearbeidere. De fortjener verdt et øre, spør du meg.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streikerett?
Jeg streiker ikke fordi jeg vil ha mer lønn, jeg har nok i forhold til mange andre typiske kvinneyrker. Jeg streiker fordi jeg er med i Unio som representerer alle disse yrkene. OK? Og så var det oljearbeiderne: De jeg snakket om, var ikke ingeniørene og geologene med forholdsvis lang utdanning, jeg snakket om platformarbeidere som streiket fordi de mente de hadde hatt for dårlig lønnsutvikling de siste årene. (Altså ikke pga sikkerhet, som dere sier.) Vi snakker om folk med to års vg. utdannelse, et borekurs og et sikkerhetskurs og vips så tjener man 600-700.000 i året. Man kan ikke snakke om "dårlig lønnsutvikling" når man går direkte til toppen. Du har ikke lest hva jeg har skrevet her og i andre tråden hvis du tror at jeg ser på streikeretten bare som et lønnsmiddel.
De gjorde ikke det.
Ja, de fortjener selvfølgelig å ha fri halve året og samtidig tjene rundt en million. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|