Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sortering av klesvask

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-10, 15:01   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av klesvask

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Nytt forsøk på å kutte; Meine dokke at kvite blusar held seg like kvite om eg vaskar dei med lyseblå og lyserosa skjorter? Skeptisk...

Jeg har masse hvitt, kremhvitt, beige og pastell. Jeg vasker alt sammen, men ikke med vaskepulver med blekemiddel. Mine hvite plagg er like kritthvite som før.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 15:06   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker også hvitt og lyst sammen. Unntak kanskje om det er et helt nytt lyseblått eller lyserosa plagg, da går det sammen hhv blått og rosa i stedet.

Jeg synes at haugen må skittentøy bør se noenlunde 'samstemt' ut i fargene, da går det sammen. Trenger ikke å være helt kliss likt.

Gammel 31-05-10, 16:09   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har masse hvitt, kremhvitt, beige og pastell. Jeg vasker alt sammen, men ikke med vaskepulver med blekemiddel. Mine hvite plagg er like kritthvite som før.

Personlig skal det ikke mye til før mine hvite plagg blir lysgrå og ser stygge ut om jeg vasker de med _noe_ annet enn skikkelig hvitt. Selv med hvitt pulver som skal gjøre tøyet hvitt.

Jeg tør ikke tenke på å vaske det med beige engang

Gammel 31-05-10, 20:09   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Personlig skal det ikke mye til før mine hvite plagg blir lysgrå og ser stygge ut om jeg vasker de med _noe_ annet enn skikkelig hvitt. Selv med hvitt pulver som skal gjøre tøyet hvitt.

Jeg tør ikke tenke på å vaske det med beige engang

Ja, jeg merker det på hvite sokker på 60 grader. Som jeg forøvrig IKKE vasker sammen med mørke klær. Jeg vasker ikke hvite topper heller med mørke klær, men som sagt med pastellfargede klær. Mine klær holder seg i hvert fall hvite.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.