Sv: Hodepinedietten
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Hva slags lavkarbo-filosofi? Jeg må ha A til Å-innføring og har søkt på nett, men klarer ikke å finne ut av hva som funker best for meg. 
Jeg er en enkel sjel, og har derfor ingen voldsom filosofi. Det jeg har gjort er å slutte å spise brød i svært stor grad, jeg spiser heller ikke poteter, pasta eller ris, hvis vi har det til middag så hopper jeg enten over eller tar bittelitt og heller pøser på med grønnsaker. Jeg har begynt å spise havregrøt med cottage cheese til frokost (jeg er et vanedyr, trenger ikke variasjon på frokosten min). Salat med proteinholdige ting i (egg, kjøtt etc) til lunsj, eventuelt nøttebrød (som Iset har lagt ut oppskrift på) med eggerøre og majones. Og så vanlig middag minus karbobombene og til kvelds lager jeg meg enten knekkebrød med lavt karboinnhold, med masse pålegg på eller en skyr eller litt cottage cheese.
Er jeg småsulten fyller jeg på med litt nøtter, gjerne på vei hjem fra jobb for å overleve frem til middag.
Og så er jeg ikke totalt nazi på kostholdet, fordi det trenger jeg ikke. Så lenge jeg klarer å være lavkarbo sånn ca. 90 % av tiden så er det godt nok for meg. Jeg har ikke noe mål om vektnedgang (selv om det var en hyggelig bieffekt i starten), jeg gjør det fordi kroppen min trives best med det. Så jeg kan ta meg et kakestykke om jeg er i selskap, eller spise ute på restaurant uten å bekymre meg om hva jeg spiser, så lenge hverdagskostholdet er greit nok er jeg happy-snappy.